Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei bilen en 2000 mod. 520i.

Etter termostat skift så er det ene kjøleslangen (venstre side sett forfra) Kald. vet ikke om den er det på disse. da jeg ikke sjekket det før vi byttet.

Det ble skikkelig luftet etter skiftet og temperaturen på bilen oppfører seg helt normalt.

Fikk også opplyst om at viskosekoblingen var litt slakk samt at det lekker litt olje i framkant. kan se ut som i område rundt termostaten. Håper noen har noe godt forslag på hva disse problemene kan skyldes?

Mvh

Nyerveret Bmw sjåfør og på forumet!

Posted

hvor lenge har du luftet den? sålenge den ikke koker så er nok alt i orden, men om du står lenge nok på tomgang uten varmepp og det i gang så skal den bli varm ettervært.

Posted

Luften den slik at det ikke kom ut noe luftbobler og kun kjølevæske i begge luftetappene.

Bilen var avslått og varmeapperatet sto på så pumpen sirkulerte. Gikk veldig greit å få ut lufta etter termostat bytte. Ble ikke så mye kjøleveske gris heller...

Angående oljelekkasje. Er det noen typiske plasser det begynner å lekke?

Kommer noe olje ned på en kontakt som ligger rett over den nevnte kjøleslange og som igjen drypper ned på slangen...

Posted
Luften den slik at det ikke kom ut noe luftbobler og kun kjølevæske i begge luftetappene.

Bilen var avslått og varmeapperatet sto på så pumpen sirkulerte. Gikk veldig greit å få ut lufta etter termostat bytte. Ble ikke så mye kjøleveske gris heller...

Angående oljelekkasje. Er det noen typiske plasser det begynner å lekke?

Kommer noe olje ned på en kontakt som ligger rett over den nevnte kjøleslange og som igjen drypper ned på slangen...

start opp å la bilen stå å gå til den blir ordentlig varm uten lokket på tanken, når alle slanger og alt er varmt skru på lokket igjen.

Posted

den nederste slangen? det er jo vann inn på motor, som blir avkjølt, skal være kald denne :)

ang olje lekkasje, så sjekk toppdeksel pakning, den ryker..

Posted

Altså skru av lokket på ekpansjonstanken og start opp bilen med lokket av og la det stå sånn til bilen er blitt varm og skru på lokket igjen? hva skal dette være godt for? Er helt fersk på bmw motor...

Posted
den nederste slangen? det er jo vann inn på motor, som blir avkjølt, skal være kald denne :)

ang olje lekkasje, så sjekk toppdeksel pakning, den ryker..

radiatoren klarer ikke gjøre slangen KALD på tomgang da daniell....

Posted
Altså skru av lokket på ekpansjonstanken og start opp bilen med lokket av og la det stå sånn til bilen er blitt varm og skru på lokket igjen? hva skal dette være godt for? Er helt fersk på bmw motor...

stemmer, da sirkulerer den alt vannet og event små luftbobler kommer ut.

Posted
den nederste slangen? det er jo vann inn på motor, som blir avkjølt, skal være kald denne :)

ang olje lekkasje, så sjekk toppdeksel pakning, den ryker..

radiatoren klarer ikke gjøre slangen KALD på tomgang da daniell....

kald/ kaldere enn dem andre, same same :P

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...