larsern6 Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 Er jo samme blokka i m40 og m42, så med m40 motorfester passer det såklart med m40 puter og:) COP er coil on plug,altså en coil oppå hver tennplugg, som i m50 osv.
KarlDahl Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 Er jo samme blokka i m40 og m42, så med m40 motorfester passer det såklart med m40 puter og:) COP er coil on plug,altså en coil oppå hver tennplugg, som i m50 osv. [ Bilde ] Hvordan bygde du om det? bare tok COP fra m50 motor?
larsern6 Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 Trenger en plate, som du lager selv av litt alu. Fant dette bildet på nettet. Identisk som jeg har. Brukte M62 coiler. Tegning til platen finnes her: http://bmwz3diys.weebly.com/uploads/1/1 ... cketa1.pdf
KarlDahl Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 Trenger en plate, som du lager selv av litt alu.Fant dette bildet på nettet. Identisk som jeg har. Brukte M62 coiler. [ Bilde ] Tegning til platen finnes her: http://bmwz3diys.weebly.com/uploads/1/1 ... cketa1.pdf hmm, dette skal jeg prøve på! Hva måtte du ut med for coilene? tror du m50 coiler vil fungere eller? Står noen e34'er med m50 på huggern! hehe
larsern6 Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 m50 coiler er nok litt for store desverre, blir for trangt. Ga 42$ for coilene, kjøpte dem brukt på ebay. 12131748017 er delenr, lå endel av dem på ebay nå så jeg:)
KarlDahl Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 m50 coiler er nok litt for store desverre, blir for trangt. Ga 42$ for coilene, kjøpte dem brukt på ebay. 12131748017 er delenr, lå endel av dem på ebay nå så jeg:) Dette står nest på lista nå! hehe Må bare få den til og gå først Tusen takk for tips!
KarlDahl Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Skrevet Januar 28, 2013 Fikk holdt på en times tid idag, så hadde satt på bensinslangen på returen og returen der bensina skulle.. også fikk jeg satt coilene rektig de satt alle feil kobla Så da tente bilen som bare det! Men mangla en slange som jeg fikk vite hva var til etter jeg hadde dratt hjem så satser på å få start imårra eller onsdag! Henta også e36 eksos jeg fikk med IS motoren som jeg skal modifiser litt når jeg får tid!
KarlDahl Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 Denne helgen har jeg ikke fått gjort stort.. Har fått fiksa clutch. måtte kjøpe ny pumpe (den på kassa) satt jo ikke på når jeg kjøpte den.. Så der røyk det med noen kr Begynte og rote litt med el og få det på plass men har ikke noen fester til plasten de skal ligge i så får ta en tur på huggern og hent disse og lage/finne plass til coiler og litt. Prøvde også og bare sette på en e36 eksos som fulgte med motoren men den passa gårlig gitt Men har en 325 eksos jeg tenke og bruke litt lite arbeidslyst utover kvelden så begynte og friske opp litt gammal sliten plast, lakka grill og de gitter greiene under front ruta. Fikk også bytta til meg et M-tech ratt hvor sømmen har gått opp og skinnet er litt "matt" får se om noen kan fikse dette for meg Hadde vært kult Nye clutch pumpa. Her må det ryddes litt ja! Litt lakkering av slitne plast deler M-tech rattet
KarlDahl Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 Begynte med eksosen idag, den fremmere delen av eksosen (etter manifold/grenrør) gikk borti bærearms foringa så da var det bare og kappe og legger røret nærmere det andre (yttere røret) Fikk punka og sett at det gikk klar fra foringa og begynte og sveise så var jeg tom for gass Tok ikke stort med bilder men her er noen Kappe det som kappes kan.. røret er flytta helt inntil det andre, da gikk det akkurat klar foringa Ofra fremmere delen av 325 eksosen også! Men den må jo modifiserer i fronten uansett! Skal ha 325 eksosen på bilen Kjørte også bilen ut fra verkstedet idag for egen maskin skvatt litt da jeg fyra opp inne på fri eksos
KarlDahl Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Skrevet Februar 4, 2013 Ser ut som om det blir kjøpt inn felger; Azev 7,5x16 Med piggfrie vinterdekk. håper det blir tøft De er nylig opp pussa og avbalansert
Kjellsen Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Morro å se fremgang her Men bruker du E36 motornett? Hvorfor ikke fra E30 som er plug and play?
KarlDahl Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Skrevet Februar 4, 2013 Morro å se fremgang her Men bruker du E36 motornett? Hvorfor ikke fra E30 som er plug and play? Bruker e36 ja, var det som satt på tok 10 min og koble om når man visste hva som skulle hvor!
Kjellsen Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 åååja! Men da er det jo bare å kjøre på Lykke til videre! Kommer nok til å spørre deg om fremgangsmåten for hele pakka når du er ferdig
KarlDahl Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Skrevet Februar 11, 2013 Lite fremgang her! Holder på å bygge nytt verksted så mesteparten av tia går til det.. Men har fått satt på felgene Hva syns dere?
Larsgunnar Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 Steike så rau og fin den var i fargen der! Ser bra ut med nye felger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå