Hansuno Skrevet Desember 30, 2012 Skrevet Desember 30, 2012 Hei sann! Tenkte jeg skulle lage meg en trå om mitt vinter prosjekt som jeg har samlet litt deler til i løpet av 2012. Syntes det kunne være greit med tanke på å få noen gode tips og triks da dette skal være et low cost prosjekt for a ha en bil som jeg tørr å bruke, å kan lære meg å kjøre litt sidelengs med på bane:) Så her blir det ikke så mye fokus på hvordan den ser ut i første omgang! Mer om å gjøre å få den kjørbar:) Bilen: `92 bmw 325 e36 coupe diamant sort med M plast (ikke skjørt) Kjøpte bilen for ca 4år siden, brukte den i 1 år og siden har den stått. Bilen er ikke i veldig god stand, den har en del rust og er ikke strøken i lakken. Derfor egner den seg meget godt til banebil i tilfelle en sku være uheldig å take e.l. Men skal prøve å ta litt rust osv etter som jeg holder på! Understell/drivverk: Til å begynne med vil det være mer eller mindre orginalt. Har et sett med dempere og senkefjærer som skal på. Kommer til å oppgradere foringer og bremser etterhvert:) (et must om jeg skal kjøre på bane) Skal bruke den orginale girkassa. (noen som vet hva den tåler?) 188 sperre diff med 4.10 utv. (noen som har erfaring med denne utv.?) Motor: Overhales med nye lager og stempelringer M50b25 med m52b28 veiv M52b28 stempler 135mm mv h-profil med arp 2000 bolter Arp head bolts Mls toppakning s50 oljefilterhus M20 svinghjul med sachs 618 clutch Wolf ems v4+ sprut Garrett Gt3582r hta turbo Tial 44mm wastegate 1000cc delphi dyser Usikker på om jeg skal få tak i et billig kina nedover grenrør eller om jeg skal sveise meg et top mount gren i svartstål? Motoren blir bygget for e85 2x044 kopi pumper Vurderer s50 spjeldrekke da jeg har det liggende 13 raders oljekjøler 600x300x75 intercooler Interiør: 2xbøttestoler 4 eller 6 punkts belter Halvbur Semsket 3 eiket ratt Hydraulisk brekk Håper på tilbakemeldinger. Er åpen for forslag og endringer etter som jeg kommer i gang! Kommer til å begynne å jobbe litt med bilen nå utover i januar:)
NeonMuffler Skrevet Desember 30, 2012 Skrevet Desember 30, 2012 trenger du bunnpanne? har en ferdig sveisa med oljeretur fra turbo til den motoren din i e36 har også motorfeste som er lagd for nedmontert turbo. har også intercooler rørgater ferdig lagd til e36 med nedmontert turbo. skrik ut hvis du er intr, tar du alt kan du få fin pris.
Hansuno Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Skrevet Desember 30, 2012 Jeg må nok finne ut litt mer om hvordan turboen blir plassert før jeg slår til på det! Men skal ha det i bakhodet om det skulle dukke opp et behov for noen av delene:)
NeonMuffler Skrevet Desember 30, 2012 Skrevet Desember 30, 2012 den er go, gi beskjed, tar bare plass her:)
Hansuno Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Skrevet Januar 1, 2013 Bilder av noen av delene som ska brukes:) Sparco corsa stoler med 3" 6 punkt belter: Hydraulisk brekk: Semska ratt: S50 oljefilterhus med på monterte an koblinger, lakkert silkematt svart: 13 raders oljekjøler. Også lakkert silkematt svart: 1000cc Delphi dyser: Arp topp bolter: 44mm Tial wastegate (brukt): Garrett gt3582r hta trim: Wolf 3d v4+ sprut: Mv H-råder: Btw, Er det noen som har noen meinig om hva slags type monteringsfett en kan bruke ved montering av motor? Evt hvor en får kjøpt det? Må være olje oppløslig.
JE Motorsport Skrevet Januar 1, 2013 Skrevet Januar 1, 2013 Blir moro detta, hva håper du på av effekt;-) ?
Hansuno Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Skrevet Januar 1, 2013 Ja, håper det skal være muligheter for det:) Gleder meg til å få kjørt litt igjen! Veit ikke helt hva jeg skal håpe på av effekt... Motoren burde jo være god for litt. Men spørs på det rundt sånn til å begynne med Krysser fingra for at det kommer til å tåle rundt 400 hvertfall Vet du hva den orginale 325 kassa tåler? Bremsene og antispinn ble i orden på e39 når jeg fikk bytta føler btw Så da slapp jeg å bytte hjerne!
JE Motorsport Skrevet Januar 1, 2013 Skrevet Januar 1, 2013 Manuelle kassene til BMW tåler som regel ganske mye effekt. Vet ikke eksakt, men en kompis hadde 700+ hk på bakhjula med 5 trins M3/328 kasse på sin E36. Dro da av kubbeakslingen i kassa etter en stund, men satte inn lik kasse å den holdt i alle fall så lenge han hadde bilen;-) Så bra du slapp styreenhet på E39'n:-)
Hansuno Skrevet Januar 2, 2013 Forfatter Skrevet Januar 2, 2013 Hmmm, får satse på at 325 kassa holder benking og litt kjøring da hvertfall:)
Hansuno Skrevet Januar 2, 2013 Forfatter Skrevet Januar 2, 2013 Så litt på og tok et par bilder av motoren i dag. Men får ikke begynt å montere enda desverre. Venter på stempelringer, råde og veivlager, registerkjede og skinner. Har også bestilt arp 2000 bolter til rådene i dag! Nylakkert og hona blokk
Hansuno Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Skrevet Januar 13, 2013 Har hatt ei lita økt i verkstedet i dag:) Har fått demontert og tatt ut motor: Har også fått arp 2000 boltene til rådene! Så da mangler jeg lagrene og registeret, så kan jeg begynne å montere bunndelen hvertfall De delene kommer forhåpentligvis tirsdag eller onsdag.
vetu03 Skrevet Januar 13, 2013 Skrevet Januar 13, 2013 Inntresangt prosjekt å følge Alltid hatt lyst å gjort dette med min egen. Men aldri blitt gjort noe med det
Hansuno Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Skrevet Januar 13, 2013 Ja, artig å prøve litt! Det er det første bmw prosjektet mitt. Så skal bli spennende å se hvordan det blir etterhvert Og litt av poenget er å få til en artig bil som jeg tørr å bruke til ikke alt for mye kr!
Hansuno Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Skrevet Januar 17, 2013 Da har det endelig kommet motor deler Så da blir det vasking av stempler en kveld, så kan jeg begynne montering av bunndelen. Har også lakkert toppdeksel og registerdeksel: Må si meg meget fornøyd med resultatet med tanke på at det ikke er lagt noe jobb i grunnarbeidet og det er lakkert med sprayboks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå