Hyggmaister Skrevet Desember 31, 2012 Skrevet Desember 31, 2012 Hei... Har forsøkt å søke litt, men har ikke blitt helt klok enda. Foruten motor - er det noen forskjeller på en e39 520 med m52b20-motor og en 523 med m52b25 motor? Dersom jeg skulle ønske å godkjenne et motorbytte på en 520, burde dette føre til krav om bytte av andre deler? Noen andre som har gjort dette eventuelt? Manuell kasse på original bil.
Mikael-B Skrevet Desember 31, 2012 Skrevet Desember 31, 2012 Bremser er like - dette kan du vise til ved å bruke delenr. Alt ellers i understell er likt - dette kan du også vise til ved å bruke delenr. Diff har annen utveksling, ikke noe som har noe å si for godkjenning. Er litt forskjellige utvekslinger ute å går, avhengig av om det er touring eller sedan, og hvilken årsmodell det er. Det er også forskjellig fra automat til manuell. Personlig mening: Et slikt motorbytte hadde jeg ikke tatt meg bryet å godkjent ombygd. Det er totalt umulig å se forskjell på motor uten å begynne å kikke på delenr. på forskjellige deler. Siden det heller ikke er noen annen sikkerhetsmessig forskjeller på de to, kan jeg ikke se meningen med å gjøre det.
Hyggmaister Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Skrevet Januar 1, 2013 Tusen takk for svar Mikael - det var dette jeg også mente det var. Grunnen til å ta seg "bryet" er at det i dette tilfellet ikke burde være noe særs arbeid - i tillegg bør det ikke koste noe særlig ekstra. Godt nyttår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå