Gå til innhold

Forventet verdi

Molo1993
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)

Byttet til med en E36 Coupe 316i for snart 6mnd siden å nå har jeg planer om å selge den.

Er litt problemer, når jeg hentet bilen så koket den kun når jeg kjørte den hardt (alt over 2000 rpm) Fikk forklart at problemet for dette kun skulle være vannpumpa, så den ble bytta (krevde mye makt) men etter at jeg byttet den merket jeg at bilen bynte å koke selv på tomgang.

Det skal riktignok sies at bilen var litt i bruk før jeg fikk byttet vannpumpa, men den ble aldri kjørt direkte hardt.

Har også byttet termostaten på bilen for og være på den sikre siden men ble ikke noe bedre, nå er det rundt 3mnd siden bilen sist var igang men når jeg undersøkte litt da så kunne jeg høre at det lakk kjølevæske fra baksiden av motoren, så det jeg frykter da er at toppen er sprekt eller toppakninga er gåen, det beste hadde vært om det kun var registeret som var tett, men som sagt så vet jeg ikke. Etter denne oppstarten så kom kuldegradene fort, å siden jeg ikke har tilgang til verksted så er det vanskelig og få feilsøkt noe.

Det eneste jeg lurer på igrunn, er om det er noen som kan si meg en ca pris på bilen utifra det jeg har prøvd og forklare.

Hadde tenkt og legge den ut for 10,000kr kun pga felgene som har en ganske høy verdi, men er ikke helt sikker lenger siden våren og sommeren begynner og nærme seg, med + grader så kan jeg vurdere og se på dette problemet selv, og i verstefall ta et toppbytte/motorbytte avhengig av kostnader og mulighet.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har kun noen få rustflekker, hovedsaklig forann på venstre side å har gått ca 260k.

Men var netopp nede å kikket litt på den, noe som er mulig igjen nå som snøen har forsvunnet :P

å da begynte jeg å leke med tanken om å bygge den om til sekser :D

Er det noen som vet hva jeg trenger for dette? motor, el-nett, bremser osv?

Har lest litt om at folk har bygget om til sekser og da har dem slitt med akselvekt, så lurte på om det er en måte og få beholde muligheten til og ha 5-pers i bilen?

Og er det mulig og bruke motor og sånt fra en 525? eller vil det medføre noen komplikasjoner?

Drømmen er nok og flytte over 325 maskineri isåfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjølesystemet ble først forsøkt lufta av en mekaniker før vi begynte på vannpumpe bytte, da det ikke hjalp så byttet vi den, luftet men ingen forskjell, da forsøkte vi og bytte termostaten, luftet men ingen forskjell, har også sjekket slanger at det ikke er noen blokkeringer der.

Når bilen har vært igang en liten stund og oppnådd driftstemp så kommer det ikke varmt vann til slangen som går ut av termostat og tilbake til radiator og når jeg skrudde av motoren så kunne jeg høre at det lakk varm kjølvæske fra baksiden av motoren, men etter det så kom kuldegradene så fort at jeg ikke orket og stå ute og se noe mer på det, så bilen har bare blitt stående inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...