philip_91 Skrevet Desember 31, 2012 Skrevet Desember 31, 2012 Hei! Har litt problemer med min e46 og lurer på om noen her kanskje ha noen tips?! Det begynte ført med at bilen hoppet litt under kjøring(Motoren kortsluttet pluselig under kjøring) Prøvde med å bytte veivaksel giveren og da startet bilen med en gang og jeg kunne kjøre 20-30 km uten problem intil oljedampslangen røk.. etter jeg byttet den så ville ikke bilen starte igjen. Har også byttet kamakselsensor. nå starter bilen kun men hjelp av startkabler(rett og slett en boost) Har fått tips om å sjekke om den har hoppet på cammen... og da trenger jeg et slikt sett: http://www.ebay.co.uk/itm/181048771495? ... 1438.l2649 Noen som har noen bedre tips eller har hatt samme erfaring? Dette er en e46 316i L 1.8 02 model
-Vegard- Skrevet Januar 1, 2013 Skrevet Januar 1, 2013 for det første skulle denne ligget på teknisk. Men til poenget, lad batteriet ditt så tenker jeg det hjelper siden alt er i orden når du bruker startkabler... Skal mye ti at dne hopper på kammen da det er kjede på disse og ikke reim.
Aroid Skrevet Januar 1, 2013 Skrevet Januar 1, 2013 Det er vell 2 cam giver på denne motoren vist d er 16v. Å disse motorene har dårlig kjede strammer. Vist du leser ut feil kode å det er feilkoder på cam giver uansett du har byttet disse så har registrert ditt feil.
philip_91 Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Skrevet Januar 1, 2013 for det første skulle denne ligget på teknisk. Men til poenget, lad batteriet ditt så tenker jeg det hjelper siden alt er i orden når du bruker startkabler... Skal mye ti at dne hopper på kammen da det er kjede på disse og ikke reim. Har ladet batteriet fullt og da starter den av og til, men trenger en boost.
philip_91 Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Skrevet Januar 1, 2013 Det er vell 2 cam giver på denne motoren vist d er 16v. Å disse motorene har dårlig kjede strammer. Vist du leser ut feil kode å det er feilkoder på cam giver uansett du har byttet disse så har registrert ditt feil. Den andre har blitt for litt over et år siden go det viser ikke feil på den . Kommer kun opp feil på den som er byttet.. MEN det er ikke noe galt med den. Fikk tips fra bavaria om at den kanskje hadde oppet av ei tann ..
-Vegard- Skrevet Januar 1, 2013 Skrevet Januar 1, 2013 Det er vell 2 cam giver på denne motoren vist d er 16v. Å disse motorene har dårlig kjede strammer. Vist du leser ut feil kode å det er feilkoder på cam giver uansett du har byttet disse så har registrert ditt feil. den er ikke 16v
-Vegard- Skrevet Januar 1, 2013 Skrevet Januar 1, 2013 Det er vell 2 cam giver på denne motoren vist d er 16v. Å disse motorene har dårlig kjede strammer. Vist du leser ut feil kode å det er feilkoder på cam giver uansett du har byttet disse så har registrert ditt feil. Den andre har blitt for litt over et år siden go det viser ikke feil på den . Kommer kun opp feil på den som er byttet.. MEN det er ikke noe galt med den. Fikk tips fra bavaria om at den kanskje hadde oppet av ei tann .. går den som den skal når du først får startet den?
philip_91 Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Skrevet Januar 1, 2013 Det er vell 2 cam giver på denne motoren vist d er 16v. Å disse motorene har dårlig kjede strammer. Vist du leser ut feil kode å det er feilkoder på cam giver uansett du har byttet disse så har registrert ditt feil. Den andre har blitt for litt over et år siden go det viser ikke feil på den . Kommer kun opp feil på den som er byttet.. MEN det er ikke noe galt med den. Fikk tips fra bavaria om at den kanskje hadde oppet av ei tann .. går den som den skal når du først får startet den? Den gjør det for ca 15 km.. Også kortslutter motoren også starter den plutselig, av og til må jeg venter 5 min før den starter igjen
Aroid Skrevet Januar 1, 2013 Skrevet Januar 1, 2013 Det er vell 2 cam giver på denne motoren vist d er 16v. Å disse motorene har dårlig kjede strammer. Vist du leser ut feil kode å det er feilkoder på cam giver uansett du har byttet disse så har registrert ditt feil. den er ikke 16v Vist det er en n42 motor som han har linket til så er det 16v
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå