Fiss007 Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Hei håper noen kan svare på mine spørsmål:-) Har en 3,5l motor som keg skal ha kasse til, disse begynner da og bli litt dyre/vanskelig å finne. Hvilken bil kommer m10 kassene fra og passer disse min m30 moor? Hva må gjøres for å få de til å passe? Og sist menikke minst tåler disse m10 kassene trykket? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 M10 har vel getrag 240 og den er litt kortere.. Ellers så passer den rett på og ved normal bruk holder den nok godt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiss007 Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 Okey vet du hvilken bil den m10 kassen kom fra? Utv er vel helt anderledes på den? Har den også svinghjuls sensor hullene på kassa? Takker for svar:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Okey vet du hvilken bil den m10 kassen kom fra? Utv er vel helt anderledes på den?Har den også svinghjuls sensor hullene på kassa? Takker for svar:-) e28 518 f.eks.. Tror ikke den har hullene dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Den passer på blokka men det er ikke plass til svinghjulet. Gjorde ikke det for meg iallefall når jeg prøvde for sikkert 10 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 det går å tilpasse. bare å slipe ut i huse tpå m10 kassa. hadde m5 clutch på m10 turbo i fjor vinter men åssen 3,5l har du ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiss007 Skrevet Januar 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2013 Fra en e32 mener jeg på. Skal i bilcross ser du, så med ei utv som det er i 518 hadde det vært perfekt:-) Er det noe mulighet for å gjøre noe annet med sensorene for å gi den bensin og tenning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 E32 har ikke følere på kassa. Du kan også bruke svinghjul/clutch fra m20 Orginal clutchen på 2,5l skal klare ca 240hk da får du letta svinghjul i samme slengen. Du må også bruke starter fra m20 p.g.a startkransen har andre tenner. Men det holder en stund hvis du setter over svinghjulet og clutch fra m10+starter "for bilcross bruk". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiss007 Skrevet Januar 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2013 Ok takk for svar:-) for prøve meg litt på dette:-) Men må jeg slipe på innsiden av m10 kassa for å få plass til m20 clutchen? Eller slipper jeg da dette? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Januar 3, 2013 Share Skrevet Januar 3, 2013 Ok takk for svar:-) for prøve meg litt på dette:-)Men må jeg slipe på innsiden av m10 kassa for å få plass til m20 clutchen? Eller slipper jeg da dette? Mvh Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Januar 3, 2013 Share Skrevet Januar 3, 2013 Når du bruker kassa fra m10 ender du opp med en lengde på mellomaksel som ikke eksisterer. På e32. Du kan også bruke komplette dempere bak fra e34 og noen e28/e23 er vel ikke så nøye på bilkcross. Vet ikke hvor du bor, men det kom inn en e28 518i på lier bilophugger i går med kasse og det du trenger. Kan se etter om jeg fortsatt har fjærbeina bak til e32 eller om de ble kasta. "de kan du få". Har egentlig kasse og det du trenger, men ser ikke når jeg får tid til og hugge bilen" e28 518i". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiss007 Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2013 Hva skal du da ha for m10 kassa med mellomaksel? Motor skal i en volvo ser du så passer dårlig med fjørbein:-) Bare så jeg skjønte det helt. Jeg trengte da ikke å slipe i kassa for å få plass til m20 clutch? I tilfellet du har ikke en m20 clutch med svinghjul og det jeg må ha også? Pris? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Januar 3, 2013 Share Skrevet Januar 3, 2013 Trenger ikke slipe. Tror ikke jeg har noe m20 igjenn, Bruker det til samme selv. Når jeg setter m30 inn i E21 mine. Skal ikke ha så mye. Men har noe deler som skulle vært hentet i Skien, så hvis det stemmer at du holder til i Agder så kunne du sikkert tatt med det som bet. Men når jeg rekker og ta ut motor gir er jeg ikke sikker på. Så bar at du søkte etter dempere til 735. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiss007 Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2013 Skal godt mulig opp til oslo neste lørdag kunne du klart det? Søkte etter dempere tidligere i år men fikk tak i:-) har du er nr jeg kan sende ei melding for nermere avtale? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Januar 4, 2013 Share Skrevet Januar 4, 2013 PM sent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå