Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer en moderat senk på min e28 som er så godt som i orginal tilstand. Dvs ikke aktuelt med noe blodsenk men noe som gjør seg til en klassiker hvis det går an å si noe sånt.

Skrevet
Vurderer en moderat senk på min e28 som er så godt som i orginal tilstand. Dvs ikke aktuelt med noe blodsenk men noe som gjør seg til en klassiker hvis det går an å si noe sånt.

H&R Fra Gs Blir veldig fint:)

280075_10150714305030313_3662359_o.jpg

Skrevet

H&R Fra Gs Blir veldig fint:)

Ja dette så meget bra ut. Hvor mye senket er den? Hvilke felger og dekk har du på den?

Skrevet

H&R er klart mest riktig. Mener det er 35/40mm senk, på m535 som er 20mm lavere blir det tilsvarende mindre. Er andre firmaer som selger H&R billigere hvis du ser under deler selges. De felgene er BBS RC Ble ofte brukt på e32 e34

Skrevet

Så etter hva jeg forstår kan jeg senke en 525 55mm foran og 60mm bak og få en fin look uten at det blir for mye (ref 535 som er 20 mm lavere i utgangspunktet)?

Må jeg i tilfelle gå for et sett der det er mulig å justere senkingen? Hva er da aktuelt?

BBS RC 090 8Jx17'' er i boks, hva er kurrant dekkdim. sammen med ovenfornevnte senk?

Skrevet

Nei, gå for 35/40mm senk. ref. bilde av den over det er mest bruker venlig. Går du for mer må du også ha kortere dempere. Eller så plages du bare med fjærer som faller ut, og sjøgang i humper. En m535 blir senket 15/20mm med et 35/40 sett.

Skrevet
Nei, gå for 35/40mm senk. ref. bilde av den over det er mest bruker venlig. Går du for mer må du også ha kortere dempere. Eller så plages du bare med fjærer som faller ut, og sjøgang i humper. En m535 blir senket 15/20mm med et 35/40 sett.

ok, takk :)

Skrevet

Og husk på og bruk navringer på rc felgene, da senter hullet på rc090 er litt støre. Har som regel det liggende på dekk/felg butikken. Koster ikke mange kr.

Skrevet

Som dere sikkert for lengst har skjønt, grønn. :) Skrudde litt bil på den tiden B-Ascona sto på gårdsplassen, begynner å bli et par tiår siden.

bmwmaxi: takk for tipset om senterring.

Senkesett:

Snakker vi om kun fjærer som byttes ut her, eller er det både dempere og fjærer?

Og hvis man kan skifte kun fjærer, er det likevel anbefalt å bytte dempere til noe med moderne?

Hvilke summer snakker vi om her?

Skrevet

Hvis du tenker og bytte dempere er de "beste gule bilstein" 3700-5000 litt ettersom hvor du handler fra. Skal høgge et par e28 utover. Så hvis det er noe vanlige ting du trenger så si i fra. Tenker da mest på type intriør ting/brytere småtteri. Du bor jo ikke så langt unna. Hvilken farge har du på intriøret?. Har også vokst opp med ascona a og b + golf1. Var nettopp derfor jeg valgte og ha BMW 7-serier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...