maartn Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Hei Etterfylte litt olje i dag, og da ser jeg at det er brunt rundt påfyllingslokket. Er dette normalt? Fukt? /Martin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Eg tror det er noe med lufta her rundt Ålesund som gjer det, har akkurat fått det samme på min bil Fra spøk til revolvar. Det du ser her er vann/kondens i oljen. Det treng ikkje å bety at det er noke galt. Om du har mykje småkjøring så kommer dette. Det kan også komme av at veivhusventilasjonen er tett. Eg skifta min veivhusventil i fjord, og da forsvant denne guffa med en gang. Nå ser eg at det har kommet tilbake på min bil også, men eg tror at det er på grunn av at det har vært så kaldt her nå i det sista at veivhusventilen kan ha fryst tett. Eg skal sjekke igjen i dag om det har forsvunnet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Sjekk for sikkerhetsskyld peilepinnen og Ser det slik ut der og er det fare for at toppakning er defekt, og den dermed slipper inn kjølevæske i oljen. Vis det kun er i lokket er det nok kondens som forsvinner etter en skikkelig langtur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Januar 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2013 Jepp, skal sjekkes! Takker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå