Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er litt interessert i disse to BMW 7 serie modellene og lurte på hvordan stereo oppsettet i dem er? Har Google litt , men ikke funnet skikkelig informasjon ang høyttalere størrelse og plasseringer..

Så spør pent her :wink:

E38 (728IA - 735IA) 1997 - 1999

1. Hvordan er dashbordet bygget opp i denne E38, kan man ta av kun toppen på dashbordet eller må hele dash`n ut? Hvis man skal modde litt :mrgreen:

2. Hvor sitter alle høyttalere i denne utgaven og størrelser?

3. Er det noe "god" plass under toppen av dashbordet på Venstre/Høyre side? Med tanken på f.eks 6.5" i dashbordet. =P~

4. Er det enkelt å montere inn 2-Din spiller i disse f.eks? (fins ferdig kit med rammer,etc?)

E65 (735IA / 745IA) 2002-2003

1. Hvor sitter alle høyttalere i denne utgaven og størrelser?

2. Hvor sitter forsterkeren?

3. Går det optisk fra CD / NAVI til forsterkeren originalt?

4. Er det enkelt å koble til å mer avansert / skikkelig Hi-Fi utstyr på denne fabrikkert anlegget? F.eks Pioneer ODR/Sony XES/ALPINE F#1 osv.. på dette systemet? F.eks bruker "kun" hente digitalt signal fra fabrikkert spilleren til f.eks Alpine PXA-H701?

Kjenner til denne Alpine styreboksen kce-635ub http://www.alpine-electronics.no/p/Products/other-accessories2792/kce-635ub som kan brukes på alle typer skjermer etc.. Men hørt denne er "dårlig" , treig, må restarte ofte osv..

Er litt lydfreak, så noe "standard" oppsett ikke "god" nok for meg..hehe :oops:

Beklager alle dumme spørsmåler :oops:

Er midt i en forsikrings sak (Heldigvis ikke skyld i dette) og vurderes "ny" brukt bil evt. Derfor snuser litt på BMW og liker disse to modellene E38 / E65 godt =P~

Hatt MB i siste 16åra... kanskje tide med forandering :roll:

Skrevet

e38:

har selv bygget om til orginal 16:9 skjerm i min, den er ca 2din str på.

hvor skal du evt modde dasj? man tar ut hanskeromdelen for å få ut alt som hører til fra topp skjerm og ned.

høytalere i dørene, 5.25". diskanter helt oppe på dørpanelet.

etter det jeg har funnet ut, så kan man ikke montere 2din i e38.

holder selv på å oppgradere alle høytalere i min e38, kjøpt ferdig steg 1 kit fra bavarian i usa. fikk det levert i dag og ser meget bra ut. dette er plug and play kit.

siden min bil er orginalt med skjerm i dash, så har eg en radio modul baki, denne har innebygget forsterker. min modul ble sendt til england for oppgradering av forsterker, samt jeg fikk montert 2 rca utganger til sub.

Skrevet

E38:

Det er evt snakk om kun å montere inn f.eks 6.5" elementer på hver side på dashbordet hvis det går? Har et sett med Polk SR6500 og disse er ikke store i dybde noe som er fint:)

Har på en måte gått i fra E65..

E38 er forsatt i sikte, men ser også på 3 & 5 serier.. :oops:

Skrevet

Hm.. nei, er vel ikke mange som har det. Ketil med Pioneer ODR har 7" der.. Hvordan er det med kabel føring i dørene for bedre høyttalerkabler osv?

Lett å sette inn 6.5" i dørene med adapter ringer osv?

Inneholder steg 1 kit fra bavarian alle høytt. til E38 osv? Blir sikkert stor forandring med slik sett.. ;)

Veldig lyst på E38, funnet en. Men litt "gammel" da, 1994/730IA/189000Km/22"+++mye påkostet/129000kr!

Ellers sett en 1998/735IA/200300Km/20"/149000kr!

Kommet over / skal se på disse idag!

2001/E46/325IAT/Bensin/19" ++MYE UTSTYR/147000km/ca 170 000kr

2001/E53/X53.0IA/Bensin/178600KM/211000kr

2006/E90/320DAT/Diesel/175000km/218000kr

Skrevet

skal nok gå å trekke nye kabler til dørene.

er ikke så mye plass til å ha adapter ringer, da det er en kasse i dørene som høytalerene sitter i. men er nok mulig å lage seg ny kasse ;)

kit fra bavarian inneholder 4 bass elementer og 4 diskanter, så det er til alle dørene. om du evt har basspakke i hattehylle så må dem kjøpes en annen plass.

hvorfor ikke en 728? ligger en 728il på finn til 199tusen. den ser meget pen ut

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...