Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min E34 525ixat begynte plutselig i dag å dø ut opp en bakke. Den mistet turtall og "fjusket" (virka som den drukna) med bånn gass, og plutselig dro den skikkelig igjen. Rykk og napp. Ble bedre etter å ha koblet av luftmengdemåler. Problemet er fortsatt der, men i en kjørbar mindre grad. Bilen stopper hvis jeg kobler av/på lmm mens bilen går.

Mistenker at både lmm og lambda er defekt, men gir det slike symptomer? Hva annet kan det evt. være?

Mvh

Julian Sommer

Skrevet

Hadde bare vært så fint om noen visste hva det var, så jeg slipper å feilsøke og prøve-bytte deler i hytt og pine :) For alt jeg vet kan det jo være hva som helst. Den er bedre nå med avkoblet lmm, men er fortsatt slik innimellom, så om lmm er defekt vet jeg jo ikke lenger.

Skrevet

Først og fremst.. uten LMM innkoblet VIL den gå dårlig åkke som. Bytt LMM og prøv. Nytter ikke det så kobler du ut lamda og samme prosedyre.

Du kan jo også se over innsugsbelgen for sprekker og vakumslanger for sprekker rundt innsuget. Spray også litt startgass over innsuget og start opp så ser du om det er noen store falskluft lekasjer der.

En kodeavlesning av hjernen er jo det enkleste..

Skrevet

Min er likedan. mista all motorkraft i oppoverbakke! Måtte trille ned igjen, slo av tenninga og klødde meg i huet noen sek.. Starta bilen igjen og vips FULL motoreffekt opp bakken og hjem. Nå starter den ikke i det hele tatt. HØM

Diagnose er nok det enkleste ja, men let us know hvis du finner ut av det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...