Gå til innhold

BMW 325i e36 starter ikke

seff
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

I går morges ville ikke bilen starte, den var helt død ikke så mye som et klikk fra startmotoren. Det var også svakt lys og vindusviskerene gikk tregt, så jeg gikk ut fra at batteriet var svakt. Vi prøvde å slepe den i gang, men ingen tegn til liv da heller. Så jeg tenkte at batteriet var dødt og gikk ut å kjøpte nytt batteri, men ingen tegn til liv med nytt batteri heller. Tenningslåsen føles litt merkelig akkurat som om det ikke er noe motstand i den, i tillegg virker det som om rattlåsen ikke slår helt ut for jeg kan kjenne ett punkt med motstand når jeg vrir på rattet. Jeg syntes det er merkelig at den startet helt fint dagen før, og var helt død i går.

Er det noen som vet hva dette kan være?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde du å måle med multimeter først? Det jeg ville gjort før jeg kjøpte noe som helst.. Kan godt hende at det er relèet som har sluttet å virke, bare å legge øra ned til for det skal "klikke" når det slår seg inn.. er ikke sikker på hvilket relè det er på e36, men det står vel på innsiden av sikringsboksen..

Når du vet hvilket relè det er så kan du koble en ledning imellom og prøve å chinne og se om det hjelper..

Vet også om noen som har koblet seg rett på starteren.., har aldri prøvd dette selv :P Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått start på bilen, og det viste seg å være tenningslåsen som var ødelagt. Men jeg kan starte den ved å tjukoble den. Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut om feilen ligger i låssylinderen eller inne i tenningsboksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...