Gå til innhold

Dogleg kasse fra en 635csi, som skal monteres på en e28

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurte på om jeg kan bruke mellomakslingen som sitter på min bil i dag. Som er en fire trins automat h22. Skal jo gå ann og forlenge akslingen noe, men vil det være nok til at den passer til en dogleg kasse, med avtagbart hus, fra en 635csi.

Dette er min mellom aksling. Vil jo hjelpe noe på lengden at det skal monteres på hardykobling, som ikke er på automaten.

5tpxkyzowhi1m65myh25.jpg

2id7yusj5nnp93s9b34w.jpg

yu08s9d89us4riv3b9u9.jpg

Mvh

Bent

Skrevet

Den kan desverre ikke brukes nei.. Du kan bruke den bakre halvdelen da dem er lik, men fremre del er passer ikke.. manuell har helt annen flens og den har inne akselkryss fremme ved kassen.

Skrevet
Den kan desverre ikke brukes nei.. Du kan bruke den bakre halvdelen da dem er lik, men fremre del er passer ikke.. manuell har helt annen flens og den har inne akselkryss fremme ved kassen.

Takk skal du ha Lamek. Da er jo den saken grei, og jeg får skaffe meg en annen aksel. Men hvilke akslinger kan jeg bruke. Da i henhold til biltyper og kasser. Eks. er det samme aksel for kassa jeg skal bruke, og en 260 eller 265 kasse, etc.

Mvh

Bent

Skrevet

Takk skal du ha Lamek. Da er jo den saken grei, og jeg får skaffe meg en annen aksel. Men hvilke akslinger kan jeg bruke. Da i henhold til biltyper og kasser. Eks. er det samme aksel for kassa jeg skal bruke, og en 260 eller 265 kasse, etc.

Mvh

Bent

Det er jeg usikker på.. du må nesten bare måle lengden på kassa og samme ligne med ei vanlig 260... Om du hører med Helland her på forumet så han garantert ei 260kasse han kan måle.. og kanskje en aksel liggende også om du er heldig:)

Skrevet

Mvh

Bent

Det er jeg usikker på.. du må nesten bare måle lengden på kassa og samme ligne med ei vanlig 260... Om du hører med Helland her på forumet så han garantert ei 260kasse han kan måle.. og kanskje en aksel liggende også om du er heldig:)

Takker. :) Skal under bilen i morgen, så da kan jeg jo ta mål fra overgangen motor/kasse til innfestningen på diff. Så måle dogleg kassa, og se da hvor langt det da blir fra dogleg til diff. Så får jeg se om jeg kjøper en aksling i forhold til det, eller kun fremre stykket.

Mvh

Bent

Skrevet
men ei 260 kasse er ikke lik som 262cr..

Tenker du da på innfesting aksel mot kasse, eller lengde. Eller hva er det jeg må ta hensyn til, i henhold til en 262cr kasse, ved montering.

Mvh

Bent

Skrevet
men ei 260 kasse er ikke lik som 262cr..

Tenker du da på innfesting aksel mot kasse, eller lengde. Eller hva er det jeg må ta hensyn til, i henhold til en 262cr kasse, ved montering.

Mvh

Bent

Nei det er samme innfestninger mot både motor og mellomaksel, men det morty mener er vel at 260 og 262cr ikke er lik.. han har sikkert sjekket det... da er heller ikke 260 og 265 lik.. ( på lengde) Mener 262 og 265 er rimelig lik.

Skrevet

lamek, nei. 265 er heller ikke lik på lengde. ikke den jeg hadde hvertfall. jeg ente opp med å sende inn akselen til å lage ny fremre del pga lengden.

girkasse traversen er heller ikke lik på 262 og 260/265.

mener du får 5-6 forskjellige lengder på mellomaksler til e28.

Skrevet

Blir vel noe utfordring og få ting på plass. Men da har jeg fått hentet kassa og en M30B35 motor. Så da får jeg ta en tur til Berg Automatservice på økern, å få vurdert tilstanden på kassa.

va351xzomvx50cg1s0e6.jpg

mdu0v9vgfuj8a3m91pv7.jpg

zhs2sklk26oqn3dwun7j.jpg

zoogxpfy1rnp8dpw5wy3.jpg

w1l96nqtk0qgu6peey3c.jpg

cefnabu90ouisl1057f1.jpg

67qhbakwvzfcw6ma2eja.jpg

52efpy648j45zyvepl77.jpg

Mvh

Bent

Skrevet
Jeg har skiftet fra 260 til 262 cr på min og da måtte jeg korte inn fremste del! D beste er og få kassa på plass og måle hvor lang fremste kan være.

Vet du hvor lang fremre del av akselen er hos deg. Fra kransen hvor hardy koblingen monteres til sporene i enden av aksel ved opphengslageret?

Målte i går, da jeg hadde nede eksosanlegget for bytte til Simons sports anlegg. Og da fikk jeg følgende målinger.

Fra oppheng til inngang diffen: 87cm

Lengde på automat kasse : 63cm

Lengde på dogleg kassa : 56cm

Fremre aksel : 53cm

Mvh

Bent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...