mr.slimsus82 Skrevet Januar 5, 2013 Share Skrevet Januar 5, 2013 Når bilen er kald må jeg gløde to ganger før jeg får start (akkurat montert nye bosch glødeplugger),når den er varm så drar startern relativt lenge før den fyrer,istad startet den på 2. forsøk enda den varm driftsvarm. Er dette problemet forårsaket av pumpa i tanken tro,slik at dieselen renner tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 Kan var for lav tenning, temp sensor på motoren eller diesel returner te tanken igjen. Er den lettere å starte når tanken er full? Fjusker motoren når den står på tomgang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.slimsus82 Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2013 Kan var for lav tenning, temp sensor på motoren eller diesel returner te tanken igjen. Er den lettere å starte når tanken er full? Fjusker motoren når den står på tomgang? Den starta veldig kjapt når jeg gløda en gang i dag tidlig,da var det -4. Kjørte til byen istad å hadde på den turen oppnådd driftstemp da det er et stykke å kjøre,stoppa bilen en halvtime å skulle starte å måtte dra den lengerundt uten at den starta,måtte skru av tenning å prøve igjen så starta den men måtte kinne litt da også føre den starta. Så den starter lettere når den er kald egentlig.. Fusker ikke på tomgang nei... Den virker til å gå greit å akslerer bra, (nå har jeg bare kjørt denne) ,bruker lite diesel også,kjørte ifra haugesund over haukelifjell til hønefoss med 4 alu felger med dekk baki + en ekstra bakluke i baksete å den gikk på 0.77l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hzh Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 diesepumpa di ? hørt at kanalene eller hva jeg skal kalle dem, de som er inni pumpa kan bli slitt ? kan var på bærtur her alltså hadde litt av samme probleme jeg også, stilte litt på pumpa å da vart den bra, har også hørt at temp føleren i topp er et problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.slimsus82 Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2013 diesepumpa di ? hørt at kanalene eller hva jeg skal kalle dem, de som er inni pumpa kan bli slitt ? kan var på bærtur her alltså hadde litt av samme probleme jeg også, stilte litt på pumpa å da vart den bra, har også hørt at temp føleren i topp er et problem Tenkte å prøve å ta av ledningen til denne temp sensoren da jeg har hørt at, om den er gåen skal den starte som normalt etter jeg har nappa av ledningen til den? eller er jeg på bærtur? Hvor sitter denne sensoren på motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 Sensoren står opp under innsuget med 4pols kontakt. Nei det hjelper ikke å dra av den. Det er sensoren eller for lav tenning som bruker å gjør sånn feil vist den er tung startet når den er halv varm og varm å lett startet når motoren er kald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.slimsus82 Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2013 Sensoren står opp under innsuget med 4pols kontakt. Nei det hjelper ikke å dra av den. Det er sensoren eller for lav tenning som bruker å gjør sånn feil vist den er tung startet når den er halv varm og varm å lett startet når motoren er kald. Akkurat,prøve å bytte sensoren da å ta det derfra igjen eventuellt. Hva tar de på bmw for å justere tenning tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå