Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lurer på om noen har noe info evt linker til noen som har gjort noe slikt. Har forstått det slik at man må ha alt ledningsnettet fra e39 m5 både innvedig og i motorrom . Går det ikke an og omprogramere ecu 'n slik at man kan bruke invedig lednigs nett fra e36?? Har ett sm4 sprut liggende men vet ikke om det er kompatibelt med vanosen på v8rn noen som vet det?? Har søkt en del på alt nå men finner ikke nok info om dette motor byttet.

Skrevet

Hvis du søker litt på nettet så vil du finne infoen du søker. Jeg har et liknende prosjekt liggende på tenkehylla, har både bil og motor stående. Det er flere utfordringer knyttet til en slik konvertering, kan bare nevne bunnpanne som nok er den største utfordringen. Ellers er det litt dårlig plass til eksosmanifolder. Når det er sagt så finnes det ferdige løsninger fra Alpina B8 som vil kunne passe S62 motoren. Det vil imidlertid være en dyr løsning om du i det hele tatt får kjøpt delene fra Alpina. Jeg vil tro at tørrsump bunnpanne, custom eksosmanifolder og motorfester er den beste løsningen om du er flink med mekanisk arbeide. Tidligere har elektronikken og Mss52 ecu'en vært en stor utfordring, men det finnes i dag løsninger som gjør at du kan bruke den originale motorstyringen hvilket jo er en stor fordel. Hvis du seriøst vurderer et slikt prosjekt så vil jeg anbefale at du innhenter så mye informasjon du kan på forhånd, info finnes der ute. Dette er uansett en rå kombinasjon som det ikke er gjort så mange av.

Skrevet

Er motorstyring som uroer meg mest. Resten er løseligt i garasjen;) søkte i noen timer men fant ikke no sikker info om hvordan man enklest løser ecu problematikken da den må ha alllt fra e39 m5 koblet inn for og få turtall over 4000rpm etter som eg forsto det.. leste noe om at man kunne sende ecu'n til ett tysk firma hvor di fjernet ews delen og noe andre greier for at man kunne bruke den i hvilken som helst bil men finner ikke firma det var snakk om;) får søke noen timer til. Skal vere fult lednigsnett og nøkkel med motor som er tenkt til innkjøp men vil jo være 100% sikker på att motor vil svive optimalt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...