Recon Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 God kveld! Skulle gjerne hatt råd etter bilen min hadde et registerhavari etter kjedestrammeren på motoren sa takk for seg, har utført lekkasjemålinger og ser ut som ventilene overlevde. Kamakslinger og vanos er innstilt og låst av og motorens timing er nå riktig, så det er nå OK Jeg fjernet skinnene og registerkjeden og inspiserte den og såg det at der var noen knekte plastbiter.. når jeg såg nedi bunnpannen så var det lett å se at der låg VELDIG mye plasbiter. Etter bunnpannen var tatt ned så fjernet jeg bitene fra bunnpannen og begynte å sammenligne dem og det viser seg at ikke alle plastbitene hører til skinnene jeg tok ut. Jeg trodde da at plastbitene kunne komme fra oljepumpens registerstrammer eller styreskinne, men det viser seg at de faktisk ikke er samme farge så det er lite sannsynelig at det kan være det. Så da er det store spørsmålet jeg vil komme med: Er det noen som har en anelse om hvorfor det er så mye plastbiter i bunnpannen når de ikke hører til skinnene som hører til registerkjeden?? Er det noe andre plastdeler som kunne blitt skadet? Veldig skummelt å skru sammen igjen denne motoren når det er 6-7 plastbiter som jeg ikke aner hvor kommer fra.. Bil: BMW E46 316i 2003 mod - N42 motor 116 hk Tusen takk for all hjelp jeg kan få!! Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå