Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en 99 modell bmw e39 528, og har prblem med absen.

I instrumentet lyser abs lampen, og asc lampen. Speedometer og forbruksmåler fungerer heller ikke.

Lurer derfor på om det kan være defekt abs-mondul. Hvordan kan jeg konstatere om det er denne som er ødelagt? Hvis den leveres inn til reprasjon, trenger jeg å kode denne eller slipper jeg det i og med at den kommer fra samme bil?

Takker for svar! :D

Skrevet

Det er nok den venstre ABS sensoren din bak som er gåen.

Det er den som registrerer farta;)

Skrevet

Har bytta den, tenkte på om det kansje kunne være ledningsbrudd mellom abs sensoren og hjernen. Må bare få tak i koblingskjema til absen, så skal det måles :)

Skrevet

Trenger ikke kodes etter rep hvis det er samme delenr eller kommer fra samme bil,har du kjørt bilen etter byttet,ABS feil retter seg når du har kjørt ett stykke(hvis den er feilfri)

Skrevet

Kan være abs kompressoren din som holder på å ta kveld.

Ta en diagnose så finner du feilen.

Får håpe det ikke er abs kompressoren, isåffall blir det dyrt...

Skrevet

Kollega av meg har samme bil som deg, samme problemer som du beskriver.

Fekk diagnosert def.styrings enhet, ville ikke helt tro på resultatat og byttet heller bare bakre sensor, uten noe resultat. Byttet til slutt styring enheten, kun styrings enheten(elektronikken. Han måtte kode sin

Skrevet

Var det abs mondulen som var defekt? den som ligger i motorromet sammen med abs-kompressoren eller selve styreenheten som ligger inni kupeen? :)

Slipper jeg og kode kode mondulen vist jeg kjøper ny, med samme delenr. slik Bjalle nevte vist jeg forstod ham rett. Noen som vet?

Skrevet

Har du byttet hjullager på den siden, måtte du borre ut abs sensoren? I lageret ligger abs ringen, om du har skadet den vil du få samme problem. ABS feil må nullstilles med diagnoseutstyr!!

Skrevet

Har ikke byttet hjullager, så har ikke fått sett om den er skadet. måtte ikke bore ut sensoren. Har prøvd å slette feilkoden, men får ikke slettet den. I feilkoden står det "vechle speed sensor".

Noen som vet hvordan jeg kan finne ut om abs mondulen, eller agregatet er defekt? :)

Skrevet

Har du sjekket at Wiren til abs på innsuget i motor er hel,få noen til å sette på tenninga mens du kikker på innsuget,Systemet tar en selvtest med tenning på.Ellers har jeg byttet sensor på 2 stk e39,trengte bare kjøre ett lite stykke så forsvinner feilmelding og lampa slukker.

Skrevet

Vechle speed sensor er jo abs sensor venstre bak. Virker som du har for dårlig diagnose utstyr til å slette feilkoden. Har slettet abs feil til meg selv og andre etter sensor bytte..

Skrevet

Som sagt, så har jeg bytta sensoren venstre bak, og sletta feilen rett etter, men feil kom tilbake med en gang, og ingen av de nevte feila ble utbedret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...