djon9 Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Hei! Tenkte jeg skulle starte en prosjekttråd her i fjor når vi begynte, men bedre seint enn aldri.. eller? Bilen er en 1989 320iA med 160 000km på tellern. Bilen er rustsveiset og selvbygger bur fra Pedersen Racing med en del modifisering er montert. Forstilling er hentet fra E36 M3 3.2 og bakstilling er hentet og modisert fra E34 M5. Motoren er en 1995 Toyota 2jz-Gte som er mildt modifisert Girkasse: Getrag V160 Kommer med mere detaljer i tråden Planen er å rekke Gatebil Våler mai 2013 Bygget av meg og Cerll her på forumet Utgangspunktet: Motor 1995 2jz-gte fra Toyota Aristo/Girkasse Getrag V160 fra 1996 Toyota Supra hmm..det såg ikke bra ut under toppdekselet Slitte kammer og gammel olje
oddis Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Ser ut som motoren har blitt behandlet som Toyota motorer flest: "Kjører uten å fylle på ny olje jeg, Toyotaen min går og går". Ser ikke ut som det har vært noe Castrol TWS hver 10k der gitt.. Ville tatt en god motorrens på den motoren med trykkluft, kjemikalie og lange stålbørster. Løsner mye av den verste avleiringa kan du få oljetrykksproblemer ganske omgående.
djon9 Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 Det er helt riktig, i tilegg så viste det seg å være en sprekk i ene kjølekanalen. Så vi endte opp med fabrikk ny topp med Brian Crower(BC) 272 kammer, BC forsterket ventil fjører,titanium retainers og BC ventiler Kontrollmmålt veiv og nye ACL lager Blokk borret opp 0,5mm, J&E smidde stempler,Brian Crower H-Profil råder og Arp studs
JonasD Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Rått, har ca samme oppsett på Supraen min selv. Syke motorer, gled deg. Tenkt å kjøre wastegate i friluft?
djon9 Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 Ja, er meget spent Det blei 2 stk Tial Mvr 44 i friluft og en Precision 7175. Har du hatt din i dynapack?
djon9 Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 Har du gjort noe mere enn meg med toppen Anders? Hvor høyt trykk har du på 894whp?
_anders Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Toppen min er "race" portet av Twins-turbo i USA, og har 1mm oversize ventiler på begge sider, sam 280 kammer. 1,8bar og e85 på 894whp. Da var turboen tom. 800whp på 1,7bar og bf98 men ikke forvent deg så mye action fra bunn med 71 turboen. Litt treig, ihvertfall på 3.0L. Hvilket eksoshus har du? 0.96 jeg.
djon9 Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 Ja jeg kan vel ikke forvente på langt nær like bra resultat med uportet topp Ja jeg har 0.96 hus og skal kjøre E85 Bilen skal mappes av Geir Haugen på Bjørnstad Bil AS. Jeg må nevne at han har levert en fantastisk kundeservice siden dag 1. Terningkast 6 Prøvemontering
Dontzi Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 legge igjen en knapp her Blir tøft med 2jz i e30!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå