Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp til å avgjøre dette. Bilen det er snakk om er en E91 09-mod som selges av forhandler. tyskimportert, første service i tyskland, deretter gått som leasingbil i norge. Nåværende km.stand er ca 80.000.

Km.stand 26114 Dato: 04.03.2009

km.stand 37952 Dato: 27.04.2010

km.stand 46477 Dato: 10.03.2011

km.stand 60656 Dato: 03.04.2012

km.stand 76758 Dato: 16.08.2012

Det er jo relativt hyppige serviceintervaller, som jo i utgangspunktet kan være en bra ting. Vet ikke hva som har blitt gjort på de forskjellige servicene. Men jeg har et ankepunkt her:

i følge serviceheftet har bilen rullet 16000 kilometer på fire måneder(to siste servicer). Er ikke dette noe drøyt? Det henger ihvertfall ikke sammen med resten av bruksmønsteret.

Er dette noe å henge seg opp i?

Bilen ser på bildene ut til å være i veldig fin og velholdt stand. Ifølge selger er det samme menneske som har leaset den i norge.

Skrevet

Såvidt meg bekjent så er det idrive'n som sier ifra når ting bør byttes. Så kan være at det er mange "småservicer", feks bremsevæske en gang og oljeservice en gang? Skal ikke si noe sikkert da jeg ikke er veldig kjent med service-intervallene på nyere bmwer.

Skrevet

Ja, det er nok mye mulig at det er slik. Skal ta en telefon og høre hva som har blitt gjort, men hovedsaken er altså disse 16.000km på drøye fire måneder. Da har man jo kjørt ganske mye, og så plutselig er bilen bare kjørt 4000 de neste fire månedene.

Skrevet

4000km pr mnd er ikke mye om bilen kjøres noen mil hver dag. Kanskje blitt disponert i selgerjobb da?

Jeg har sjøl hatt 45000km på ett knapt år på en bil kun på privatkjøring.

Mvh Frode.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet
hei, mitt tips: kjøp bil som er solgt ny i norge.

Det der må være tidenes minst gjennomtenkte påstand. Mange i Norge også som er flink å tukle med kilometerstand og dårlige løsninger. Biler importert fra Tyskland kan også være 100 ganger bedre enn biler som er kjøpt ny i Norge. Det er ikke så mye unormal slitasje man får på bilen når man bruker 20 min til jobben i 150 km/t på Autobahn. Kilometerstanden øker selvfølgelig ganske fort da, men jeg ville heller hatt en importert E90 som har gått 100000km på autobahn, enn en norsk-kjøpt som har gått 70000km i rushtrafikk på veisalt i Oslo. Lukter gåen clutch og tett partikkelfilter på lang vei da.

Selvfølgelig finnes det folk som er uheldige med at kilometerstand er tuklet med, men kjøper man fra forhandler i Tyskland er det sjeldent problemer.

Skrevet
hei, mitt tips: kjøp bil som er solgt ny i norge.

:roll::roll::roll: Denne bilen har jo bare vært noen mnd i Tyskland.

Juksing med km. stand i Tyskland er nok mest vanlig på bruktsjapper som eksporterer til useriøse aktører i f.eks Norge som vil ha bilene billigst mulig, kanskje blir det ofte gjort på bestilling av disse også. Selvsagt gjør andre det også av og til, men det gjøres i Norge og. Om man ser på tyske bilannonser så ser man at de fleste biler har ganske høy km som rimer med det normale.

Noen nordmenn tror at ALLE biler i Tyskland med lav km er jukset med, men det er bare tull. Også i Tyskland finnes det folk som kjører lite, ikke alle kjører flere mil frem og tilbake på motorveien, noen har to biler, firmabil eller bruker offentlig transport til jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...