Gå til innhold

Haugen's førstebil - 525i e34 (Godkjent senket + eksos!)

Share

Anbefalte innlegg

Må vel lage en tråd om min førstebil.

Kjøpte den av custom her på forumet.

er en 525i 1991 mod, med m50b25 nonvanos, zf kasse og orginal diffbrems, ettermontert simons bakpotte, med 2,5" rør resten av veien.

bilen kom orginalt med sports interiør, dvs sort skinn baksete, m5 stoler forran. elektrisk takluke, og elektriske vindu forran.

legger inn et bilde av den orginale utstyrslisten, og et par bilder slik bilen så ut når jeg hentet den.

var en rustet forskjerm og dørene framme måtte byttes, så kjøpte meg en delebil for å få hentet delene.

Etter at jeg hentet bilen og hadde kjørt de 130 milene hjem fra lillehammer bestemte jeg meg fort for at denne bilen må lakkeres, ettersom at den var rullet i sort av forrige eier..

Har byttet dørene, forskjermene og tatt det jeg fant av rust ellers på bilen, som forøvrig kun var i kanalen på førersiden + et hull på passasjer siden.

under bildene kommer det liste av hva som skal gjøres med bilen :)

JA, klistremerkene er selvfølgelig fjernet

hvordan bilen står nå:

vwabxa8t6cq9cgqfiku3.jpg

Bilder fra når jeg hentet den:

3krj3mvcw1fnc7um9jmk.jpg

yq2xhf78njkw02kwd74p.jpg

k91741jacuxmhsgp5np5.jpg

du41l0ukgxbn8nhhe9xv.jpg

jh26rv87wwtiemrgh59y.jpg

ting som skal gjøres! ikke gjort - ( ) kjøpt inn - (I) gjort - (x)

bytte dører forran + forskjermene (x)

V8/breifront (x)

komplett m5 optikk (frontfanger, bakfanger og sideskjørter) (x)

nye sommerfelger (har kjøpt rondell d58) (x)

Hel lakkering i blå (mangler lakk på sideskjørter, frontfanger og speil.) ( )

nytt interiør (grunnet hull i førerstol) (X)

bytte parallel stag (x)

montere kat for etterkontroll (x)

Nye tåkelys forran, "shadowline" (har montert 35w xenon i disse) (x)

Sorte hella DE, har gu film atm. (x)

Sorte hella black baklykter (x)

coilovers ( )

bytte ratt til mtech 2 (x)

Ny rustfri 3" eksos fra grenrør og bak med 4,5" dieselstuss. (I)

få sveiset på nye endestusser på simons bakpotten for å ha liggende (2 rør) ( )

mtech pedalsett (x)

Skinnbehandling av det ny innkjøpte m5 interiøret (x)

Kjøpe nye sommerdekk til felgene (Nangkang NS-II) (x)

godkjent med effektanlegg og senkesett (x)

nytt senkesett med fjærer og dempere + tårnlager (x)

oppdaterer ettersom at ting blir gjort, har gjort mye før jeg startet tråden, men får fortsette her! kommer flere bilder etterhvert :)

legg gjerne igjen tips og meninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

legger ut et bilde av rondell felgene som skal på, slik som de så ut når jeg fikk de, og etter polering av kanten :)

har også bare for et par uker siden tettet hullene til spylerne både til hovedlyktene og tåkelysene i m5 fangeren.

ee4yj3shjclmq72h65pt.jpg

rxxqitrp0npn6ishe03h.jpg

lzkautsp9h2ut5tb064z.jpg

0dfz7mxk2srrl353gsgj.jpg

dz9b6ir6jwjjgya81zwh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se denne bli fikset opp igjen :) Gode planer du har, og du verden hvor lekkert det er med polerte rondeller ;)

ja den trengte litt stell nå!

du får bare hive deg rundt å polere dine og, med mindre du solgte de med tds'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble lørdag før man fikk sukk for seg ja!

men har fått holdt på med bilen litt i går og i hele dag.

fått demontert alt av lister på dører, håndtak osv, og begynt å pusse ned bilen.

har fått grovslipt ca halve bilen, og det er overraskende lite som må spakles. har også bestemt meg for å spakle bort bmw merket på panseret men beholde det bak, så fikk gjort dette også i dag.

her er noen bilder tatt tidligere i dag, tenkte å montere DE lyktene for å se hvordan det ble men droppet det i dag siden bilen skulle pusses på.

wf5uiecdmjqku0sr4ywo.jpg

0hg1eirn2qt8fthods66.jpg

j0b58sskqzyza78whapd.jpg

za3ovk8f13sstbmcmb95.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for hyggelige kommentarer, rondellene er ikke helt ferdige på bildene som ligger her, skal enda en runde med polering på kanten :)

har akkurat kommet hjem fra garasjen nå.

har fått sparklet bmw merket på panseret, og fått grovt pusset ned og sparklet det lille som trengtes på panser pluss begge dører og bakskjerm på førersiden, håper på å få tatt resten neste helg :)

har også plukket ut matta bak for å få lett tilgang til bunn proppene foran i gulvet, da disse var dårlige.

har også brukt rust behandling i hullet for å hindre videre rustdannelse da det var begynt å ruste smått der.

legger ut noen bilder til helga når jeg drar i garasjen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å følge med videre i denne tråden.

Ser ut som du har gode planer, så denne bilen kan vel bli meget fin en dag :)

Det som jeg ikke liker er at du skal ta bort bmw-merket på panser..

syns det ser så rart ut når det ikke er der.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært en tur i garasjen i dag, og det går framover! helt til man gikk tom for pussepapir..

har fått pusset ned hele passasjer siden av bilen nå, så det er bare litt smått sparkling og litt pussing på taket igjen før det blir fin sliping av bilen og klargjøring for fyller!

blir 2 uker opphold i arbeidet nå grunnet litt andre prioriteringer blant annet hjelpe en kompis med å demontere en delebil vi var å hentet i går (518 ombygd til 525) men til helga om 3 uker regner jeg med å bli ferdig med all sparkling og annet grunn arbeid.

skal legge antirust grunning i hjulbuer bak, skjermer foran, techtylere indre hjulbuer og inni forskjermene også.

her er noen bilder fra når jeg trillet bilen ut av garasjen i dag, fikk ikke tatt flere da jeg ble tom for strøm på telefonen, har også et bilde av slik det ser ut bak i bilen nå.

ser også at jeg hadde noen bilder av DE lyktene liggende, så legger det også ut 8)

God helg! :)

1u2aea9h8r1qbrulg78f.jpg

m093a7ad9qecon9w021s.jpg

tduc579opgrb219asmyy.jpg

lwflbu63t6l18pj796s1.jpg

xlvydsi1wex5vgw13i8u.jpg

9ah3wlieg51gzau63wwi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...