peder87 Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 hei la i dag merke til at ladelampen gløder når jeg slår på varmetrådene i bakruten. lampen kommer på med en gang jeg slår på og forsvinner med en gang jeg slår av. målte ladespenning den er på 13,75 volt på tomgang og alt av belastning er på (langlys tåkelysene ac vifte på fult og varme i begge setene) bilen lader 13,70 til 13,95 når all belastning er av. noen som har vært borti dette?
peder87 Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 Har i dag sett litt på dette. Det er 4 tilkoblinger på rutens venstre side og 2 på høyre side. Disse går inn på 2 hvite bokser en på hver side. Koblet avledningene inn på ruta samt alle ledningene inn på boksene uten bedring.
asgeir94 Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 du har vell i grunn alt for lav ladespenning. skal vell helst ligge på 14,6v
todleif Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Kva er ladespenning med litt turtall? (rundt 2000rpm) Er batteriet bra? Har du vedlikeholdslada det i det siste? 14,6v er litt for høg ladespenning. Er 14,4v som er ca maks. Over 14v er bra. er ingen krise om det er rett under, men kan være greit å sjekke ledningene/kontaktene imellom batteri/dynamo/jord. Kan og være børstene som er slitne
peder87 Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 Har vært ute en tur til i dag sjekket sikringen denne var ok. Slo på varmetrådene med bilen i gang og tok ut releet glødingen i lyset forsvant da. Kjenner ikke noe reaksjon på releet når jeg slår av og på. Batteriet er fult oppladet for ikke så lenge siden batteriet er vell 2 år eller noe sånt og er blitt vedlikeholdsladet gjevnlig. Dynamo er vell 5 år og 50000km tipper jeg viftereimen er vell 4 år. Får måle ladespenningen i morgen
peder87 Skrevet Januar 11, 2013 Forfatter Skrevet Januar 11, 2013 Lade spenningen er 13,7 har satt på ctek lader denne ladet ikke noe mere. Forsøkte med en gammel type lader denne ladet bare 13,2 hadde på lader mens bilen gikk itillegg uten at det hjalp. La over en lask mellon 30 og 87 hadde da 11,8v i ruten. Så den kretsen er ok.( var 12,8 på 30 før jeg koblet over til 87) Så feilen ligger i styrestrøms kretsen. På 85 har jeg 2volt når tenning er på. og 12,noe når motor går. På 86 har jeg 278 ohm når bryter er på og ingen kontakt når denne er av.
peder87 Skrevet Januar 11, 2013 Forfatter Skrevet Januar 11, 2013 Fant feilen til slutt sikring nr 28 15a var gåen. Hva denne er til vet jeg ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå