Gå til innhold

Bmw 320 E36 m52-b20 Vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 1995 modell. Den vil ikke starte.

Kan høre, og kjenne at bensinpumpen går når jeg kinner. + den ble byttet for noen måneder siden.

Tennpluggene var fine. Hjernen er tørr og fin. Kan ikke rulle starte bilen, da det er automatkasse.

Starteren drar helt greit, det høres ut som om den tenner en gang og dør ut, og tenner igjen og dør med engang.

Prøvde med startgass, ingen forskjell.

Bilen har vært tungstartet før den stoppet opp, der det tok noen sekunder med kinning før den tente skikkelig og startet. Avogtil den fikk feilmelding og gikk tregt, men det forsvant igjen med en gang bilen ble stoppet og startet igjen.

Noen som har tips ?

Skrevet

Hvor sitter disse ?

Og evt. kan man koble de fra/ tjuvkoble de slik at jeg kan teste om de er gåen ?!

Er igrunn ganske desperat etter å få start på bilen.

Skrevet

Fikk ett tips fra Wabby igår,og fikk start på min (520i e39),du kan prøve det.

Hei,

sjekk først sikringene bak i bagasjerommet for å være sikker på at bensinpumpa sviver. Så om det er i orden så dra ut peilepinnen og olje lokket på toppen og kinn. Motoren kan bygge et undertrykk som du da blir kvitt. Hiv på startkablrr om du har lite strøm.

om bilen begynner starte/gå ujevnt, sett ned peilpinne og lokk.

kan være greit å være to da

Skrevet

Hvis bensinpumpe går så ville jeg holdt en knapp på veivsensor. Du kan først prøve å kople ifra lmm og se om den starter da, men siden den ikke tenner med startgass så ville jeg nok tenkt på veivsensor.

Ved Kamsensorfeil ville hverken bensinpumpe eller tenning fungert.

Ellers er jo diagnose et hot tips :-)

Skrevet

Byttet tennplugger i dag og bilen vil fortsatt ikke starte. Men det er så nært så nært. Du hører at det er et halvt sekund fra den starter. Nå tenner den fint og får bensinen sin, men vil bare ikke starte.

Fått tips om at hjernen burde skiftes. (av tidl. eier)

Noen som vet om / har en hjerne til 320/ 520 i bergensområdet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...