m520 Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Har e39 96model. Når jeg fikk bilen lyste ABS, antispinn lampene. Oppdaga også etterhvert at pluggen til ABS (på pumpa ikke stod i). så satte jeg i denne. Når jeg bremsa da, aktiverte ABSen seg, å bedalen rista å nesten umulig å stoppe.. Så kjørte jeg litt med det her, så begynnte abs å antispinn å lyse igjen.. Og sånn holdt den på vær gang jeg starta den(noen ganger lyste abs med engang jeg starta opp.) Jeg tok diagnose på den, å da kom det opp "Feil på ABS!" å det var det! Lyser også den håndbrekklampa/lampe som varsler om feil på bremsesystem. Pluss slitte klosser(vet skiver å klosser er slitte, fikk feil på eu pga slitte skiver å klosser forran/bak. Så jeg trudde det var pumpa som var gåen, så jeg bytta den.. Hjalp ikke i det heletatt. Etter en stund begynte speedometer å kødde, å plutselig kjørte jeg en mnd uten speedometer, så kom den å gikk litt. Men nå i det siste har den fungert hele tia. Forresten, så med det gamle intrumentpanelet(bytta for å montere kjørekomputer), så hvar det egen lampe til brekket, å egen rød til feil på bremser, så er ikke noe med føleren til brekket.. Hva er gæli trur dere? Det kan vel ikke være at det er slitte skiver å klosser? Kjedelig å bytte alle sensorer om det ikke er det som er feilen.. Disse lampene lyser..
m520 Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 Okey.. Men syntes det er rart at speedometer fungerer noen ganger, å at abs fungerer noen ganger, men pedalen rister hele tia.. Å de to er helt uavhengi av hverandre..
Nero Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 ja,abs føleren måler hastigheten også,så fungerer den ikkje,fungerer heller speedometer++. Har samme problem på min,skal skifte den. Får den billig på Ebay.: http://viewitem.eim.ebay.no/34521182160 ... 26696/item Kjøpte selv der.
m520 Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 Ja, det vet jeg.. Jaja, jeg får gjøre som du sier å bestille en sånn.. Er dem jeg har sett på serru, veldig billige.. HÅPER de holder LITT ihvertfall! orker ikke det lampe racet i instrumentpanelet:P
m520 Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Skrevet Februar 4, 2013 Hjalp ikke med ny ABS sensor bak gitt! noen andre forslag?
sandesp Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 Har du tatt diagnose på den det kan jo også være noe med lageret for feilen du beskriver så er er det en føler som tror at det ene hjulet går saktere enn det andre derfor så slår abs inn
Nero Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 Har du sjekket hjullager der Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå