Spjotvoll Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Hei, Har litt lyst på en større motor i E30'n min, Ikke turbo. Er en 320i med m20b20 motor akkurat nå. Lurer på om noen har forslag til hvilken motor jeg burde gå for? Hvilke konsekvenser kan forekomme om du kjører uten godkjent i vognkort? Om du gidder kan du også si hvilken motor du har i din e30, hvordan den fungerer, er den godkjent i vognkort etc
Hawkon88 Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Jeg har m20b25 i min. Ikke godkjent, da jeg kjøpte den slik. Planen er egentlig å sette i s54, men jeg er flink å prioritere andre ting enn e30en for tiden. Hvilket motoralternativ du ønsker å gå for, avhenger av hvilket budsjett du har. Budsjettoppgraderingene er m20b25 (da kan man ikke se forsjell på denne og m20) Men jeg ville kanskje valgt m50b25/m52b28 m30b34 er også en kurrant oppgradering. Begge disse motorene krever en del mer jobb. s38/s50 er også gode alternativ. Du risikerer mye med å ikke ha godkjent motor i vognkortet. Regress i forsikringsoppgjør osv. Du bør også passe deg litt for hvor du tar eukontroll osv. Jeg anbefaler deg å lese litt på 300mm.de. Der er det mye inspirasjon.
Spjotvoll Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 Jeg har m20b25 i min. Ikke godkjent, da jeg kjøpte den slik. Planen er egentlig å sette i s54, men jeg er flink å prioritere andre ting enn e30en for tiden.Hvilket motoralternativ du ønsker å gå for, avhenger av hvilket budsjett du har. Budsjettoppgraderingene er m20b25 (da kan man ikke se forsjell på denne og m20) Men jeg ville kanskje valgt m50b25/m52b28 m30b34 er også en kurrant oppgradering. Begge disse motorene krever en del mer jobb. s38/s50 er også gode alternativ. Du risikerer mye med å ikke ha godkjent motor i vognkortet. Regress i forsikringsoppgjør osv. Du bør også passe deg litt for hvor du tar eukontroll osv. Jeg anbefaler deg å lese litt på 300mm.de. Der er det mye inspirasjon. Blir fort noe som dukker opp så da må man nesten prioritere bort noe... Har også vurdert m20b25 der dette er den miste "risky" bytte du kan foreta deg, da ned tanke på at den er nesten helt identisk med b20'en. Tenkt litt på m30b34/m50 men er fortsatt usikker hva jeg skal gå får. kunne tenkt meg rundt 10k pluss minus kanskje, er ikke helt sikker.. spørs hva jeg kommer over. Er jo selvfølgelig en fordel å ha det godkjent i vognkort men nå bor jeg da en plass det ikke er så stor sjangse for å bli tatt med dette, men er fortsatt usikker på om jeg skal kjøre uten noe godkjent
Hawkon88 Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 Du får ikke en m30 eller m50 uten problemer, ferdig montert i bilen for under 10 000.. Da skal du gjøre et godt kjøp, slippe frakt, og kunne sveise nye motorfester og grenrør selv..
Spjotvoll Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 Vet av en bra m20b25 facelift til 6000,- Hvor Holder den til? km stand og slikt? Du får ikke en m30 eller m50 uten problemer, ferdig montert i bilen for under 10 000.. Da skal du gjøre et godt kjøp, slippe frakt, og kunne sveise nye motorfester og grenrør selv.. Er ikke sikkert det nei, må vel kanskje rekne med rundt 15 da eller? m20b25 er grei den men har kanskje lyst på litt mere en 170hk.. men fortsatt det enkleste alternativet også har du fortsatt den fine m20'n
Hawkon88 Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 15-20 ville jeg sagt. Du må skøyte mellomaksling, større radiator, oljekjøler i tillegg til de andre tilpasningene som må gjøres (avhengig av hvilken motor du skal ha i, hvis det ikke følger med) det er kjekt å bytte alt av oljer på motor og kasse, plugger, ventiljustering osv. når det ikke står i bilen. Kanskje clutch også? I tillegg, så ville jeg vurdert sterkt å byttet til diffbrems, først som sist..
Spjotvoll Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 15-20 ville jeg sagt. Du må skøyte mellomaksling, større radiator, oljekjøler i tillegg til de andre tilpasningene som må gjøres (avhengig av hvilken motor du skal ha i, hvis det ikke følger med) det er kjekt å bytte alt av oljer på motor og kasse, plugger, ventiljustering osv. når det ikke står i bilen. Kanskje clutch også?I tillegg, så ville jeg vurdert sterkt å byttet til diffbrems, først som sist.. ja det er ikka bare å sette i ny motor, er en del annent som må byttes vi får se hva jeg går for selv om m20b25 er det letteste for meg så frister m30b34 eller evt ,50/52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå