Gå til innhold

Vindusvisker virker ikke, E34

staM
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Det startet med å vinduviskeren begynte å slutte å virke enkelte ganger. Men kom som regel etter litt kjøring, noen ganger virket den hele tiden, andre ganger ikke i det hele tatt. Etter en stund sluttet viskeren å fungere i det hele tatt.

Viskermotoren går når jeg setter strøm på den. Men jeg får ikke målt 12v i kontakten som skal i motoren. Har sjekket sikringer i motorrom, som er OK. Prøvde også å sjekke relé på passasjerside i motorrom. Sjekket også sikringer under setet bak, men det var litt diffust hvilke som gikk til visker. Har også demontert under rattstammen og fulgt ledningen helt til bryteren, alt ser i orden ut.

Det er et eller annet som gjør at jeg ikke får strøm i kontakten til viskeren, noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har nylig fikset dette selv for en kompis. Takluka fungerte helder ikke.

Viskerne oppførte seg rare, fungerte ikke noen ganger, og noen ganger kun når du vippet ned spaken ved rattet.

Fant ut at sikringen eller releet ligger under baksete, og jeg skiftet noen sikringer jeg såg var gåene, og dårlige.

Skifta noen rele fra delebilen og plutselig så fungerte vindusviskerne perfekt, samme gjor plutselig takluka også. Jeg har ikke peiling på hvilken sikring, eller rele det var, men problemet låg vertfall der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i og satt ned i et relé i dag. Nå fungerer viskerene, men de går feil vei! De starter med å stå helt oppe, for så å gå ned, så stopper de oppe igjen. Noen forslag?

Kan dette være en mekanisk feil, som at staget til motoren ikke er festet som det skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...