staM Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Hei. Det startet med å vinduviskeren begynte å slutte å virke enkelte ganger. Men kom som regel etter litt kjøring, noen ganger virket den hele tiden, andre ganger ikke i det hele tatt. Etter en stund sluttet viskeren å fungere i det hele tatt. Viskermotoren går når jeg setter strøm på den. Men jeg får ikke målt 12v i kontakten som skal i motoren. Har sjekket sikringer i motorrom, som er OK. Prøvde også å sjekke relé på passasjerside i motorrom. Sjekket også sikringer under setet bak, men det var litt diffust hvilke som gikk til visker. Har også demontert under rattstammen og fulgt ledningen helt til bryteren, alt ser i orden ut. Det er et eller annet som gjør at jeg ikke får strøm i kontakten til viskeren, noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmOle Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Hei, har nylig fikset dette selv for en kompis. Takluka fungerte helder ikke. Viskerne oppførte seg rare, fungerte ikke noen ganger, og noen ganger kun når du vippet ned spaken ved rattet. Fant ut at sikringen eller releet ligger under baksete, og jeg skiftet noen sikringer jeg såg var gåene, og dårlige. Skifta noen rele fra delebilen og plutselig så fungerte vindusviskerne perfekt, samme gjor plutselig takluka også. Jeg har ikke peiling på hvilken sikring, eller rele det var, men problemet låg vertfall der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staM Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2013 Takk for svar. Fant ut at det var et relé bak der som hadde tatt kveld ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staM Skrevet Januar 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2013 Fikk tak i og satt ned i et relé i dag. Nå fungerer viskerene, men de går feil vei! De starter med å stå helt oppe, for så å gå ned, så stopper de oppe igjen. Noen forslag? Kan dette være en mekanisk feil, som at staget til motoren ikke er festet som det skal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aambakk89 Skrevet Januar 13, 2013 Share Skrevet Januar 13, 2013 Etter det jeg har lest nå så kan de virke som om sleperingen i motoren er gåen? Men vokna akkurat, så kan være søvnen som tenker:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staM Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2013 Ikke umulig, ikke fått sett så mye på det enda. Men viskeren fungerte bare en liten stund før den var død igjen. Satte inn et nytt relé, så fungerte de en stund. Nå er de død igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddgeir blengsli Skrevet September 13, 2018 Share Skrevet September 13, 2018 vinduspusserne mine stopper helt når det regner mye...dumt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå