Gå til innhold

E38 728 1996 tapper seg for strøm, feilsøking via iphone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merka at bilen tapper seg for strøm når den har stått noen dager, har vært sånn siden jeg kjøpte den.

Det orginale store bmw batteriet var ødelagt, så satt i ett sønnak batteri som var vanlig størrelse, de som sitter i de fleste biler.. det batteriet vet jeg er bra, har prøvd batteritester og alt, men etter å ha stått 5-6 dager så er det akkurat att den starter. Hvis den står i 1/1.5 uke så er det helt dødt..

Når jeg har stoppa bilen og dratt ut nøkkelen, så hører jeg en eller annen lyd innafor dashbordet eller no rundt der.

Var snøras på bilen i fjor vinter, det traff bagasjeluka som ble bulka og jævlig.. Da gikk ikke luka opp igjen, viste seg at sikringen hadde gått og det gikk ikke an å bruke nøkkelen. Måtte da skru ut skiposen og baksetene, krype inn i bagasjerommet gjennom ett altfor trangt hull å bytte sikringen.. Hvorfor i huleste har de satt sikringen til luka der? :o

Kan det ha skjedd noe med det elektriske da? hvorfor skulle sikringen gått av ett trykk ned på luka?

Noen som har feilsøkt med iphone? kjøpt meg kabel og en elm bluetooth sak :P

Funker dette på min e38?

Kan jeg få opp hva som gjør at den tappes for strøm når jeg feilsøker?

Skrevet

Kan fort være viftemotstand ... Hvis du sitter i bilen med alle dørene lukket og strøm avslått, prøv å høre om kupé vifta starter og stopper inn i mellom... Det er i så fall et godt tegn på defekt motstand .

Skrevet
Enkleste er vell å måle med en slik strømtang og nappe ut en å en sikring, så vet du vertfall hvem kurs som stjeler strøm og kan gå videre derifra :)

Det er jo en mulighet :) Skal prøve :D

Skrevet

den lyden du hører kan også være den lille vifta i panelet... som står bak venstre rille i panelet. Den skal stoppe ca. 15 min etter at strøm er slått av med alle dører lukket og ingen strømkilde i bruk.

• 3 weeks later...
Skrevet
Uoriginal cd spiller? Det har vært go del feil med start motor som har tatt strøm.

Ja, er det. Men har tatt den ut nå, ingen forskjell.. har kobla den til tenninga så ikke noe problem der :)

Skrevet

Den durelyden var i min e38 også. Stopper somsakt etter ca15 min. Lyset ved girspaken slukker også etter 15 min. Da skal ikke noe bruke strøm lenger.

Er en nød åpner på bagasjeluka di. Skal virke uten strøm. Vri nøkkel i låsen på luka mot venstre til den stopper. så vri litt hardt ennå lenger. Da skal luka sprette opp. Virket ikke på min da låsen sikkert ikke hadde blitt brukt med nøkkel på 12 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...