Aleks328 Skrevet Januar 14, 2013 Skrevet Januar 14, 2013 Hei jeg sliter med at bilen plutselig begynner å jage fra 1200 og helt opp til 3000, og noen ganger ruser den seg helt opp mot 4500 omd og holder seg jevnt der, vist jeg stopper bilen og prøver å starte igjen så vil den ikke, starter noen ganger etter mye kinning, som oftest fungerer bilen greit å går godt, og så plutselig beggynner den med dette, er kanskje også verd og nevne at når bil funker fint så er den litt rar når jeg girer, når jeg slipper gassen å trykker inn clutchen øker den med 200 omd før den detter på turtallet, Hva er galt ? Vist jeg kobler fra lmm når bilen oppfører seg normalt reagerer den, men ikke når den jager, vist jeg skrur opp olje lokket reagerer den også, er dette en elektrisk feil ? Kan det være tomgangsregulatoren ? Som sagt så blir den helt på trynet noen ganger, kan ligge jevnt på 4500 omd. Takker på forhånd får gode tips og råd
Fisher Skrevet Januar 14, 2013 Skrevet Januar 14, 2013 Du må nok lese feilkoder.. Har hørt om dette før. Men husker ikke hva som var årsaken :\
havalo Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Har du problem med at gassen henger seg opp når du girer noen ganger? isåfall har jeg samme problemet.
Aleks328 Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Skrevet Januar 15, 2013 Den kan være veldig treg ned på turtall men den henger seg ikke helt opp, problemet mitt oppstår kun på varm motor, må få lest av feilkoder ja
Espen02E30 Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Nå er det jo tomgangsregulatoren som sørger for riktig tomgang (sett at alt annet er i orden) så start med den. På min M52 var den full av møkk og hang seg i alle mulige posisjoner. Fikk også av og til motorlampe osv.. Renset denne og bilen maler som en katt Den går også en tanke bedre enn den har gjort de siste 100 milene. Feilkoder er nå en bra ting, men du kan også få en hel del med koder som ikke sier så mye om f eks treg tomgansregulator.
Aleks328 Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Skrevet Januar 15, 2013 Får skjekke den først da, takker får hjelpen, åpen får flere tips
Aleks328 Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Skrevet Januar 24, 2013 Demonterte hele innsuget i dag, og tomgangsregulatoren var full drit og gikk tregt, så dynka den med rød sprit å blåste med trykkluft 4-5 ganger, det gjorde susen, tipper det var dette som var problemet, skal montere i morgen å teste så gir jeg beskjed
Aleks328 Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Skrevet Januar 24, 2013 Har du byttet o ringene på vanos før ? Er dette vanskelig ? Tenker på om det går an å montere det på feil igjen ?
Aleks328 Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Var tomgangsregulatoren nå går bilen greit
havalo Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Godt å høre! Tror min også er full i dritt, går skikkelig av og til, så misstenker "falskluft" gjennom regulatoren:) jager og bare dritt på tomgang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå