Gå til innhold

Sliter med webasto i 2004 e61 530d får ikke varme i kupe

dj_maz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Har nettopp kjøpt meg en e61 med webasto

Når jeg fyrer i gang webastoen så starter den å går fint, men problemet er at det ikke blir varmt inne i bilen.

Webastoen går et par minutter før den slapper av litt igjen det virker som den går ned på idle fordi den når temperaturen den skal ha på utløpet av webastoen. Vannet ut av webastoen blir varmt, men jeg kan ikke føle/høre noe som helst til den sirk pumpa som står forran webastoen fra kjølevannet, ingenting som avslører at denne går. Kan det være denne som er deffekt eller kan det være noen vannventiler som er gåene ? Hvis det er noen der som har god peiling på webasto så send meg PM gjerne med nummeret ditt som jeg kan ringe !

Jeg forsøkte å ringe GS bildeler i skien for å høre hva det kunne være, men der sa de bare bytt AGR ventilen ??

Hva har denne AGR ventilen med webastoen å gjøre ? Bilen blir helt normalt varm både i kupe og motor når jeg starter bilen, å når jeg starter bilen så hører jeg også samtidig at webastoen fyrer på noe skikkelig ! kan det da ha noe med at den får sirkulasjon å fyrer på for å holde varme ? Det er hvertfall de ideene jeg har kommet opp med.

Tenkte jeg hvertfall kunne høre med andre som kanskje har hatt samme problem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For andre som evt kan støte borti problemet senere så har jeg i dag hatt en økt i garasjen å demontert sirkulasjonspumpa til webastoen. Denne koblet jeg direkte på batteriet, ingen tegn til liv. Har bestillt meg ny pumpe så da får vi se om problemet er løst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sirkulasjonspumpa byttet å alt fungerer som det skal :D endelig !

Er det noen som vet hvor det er mulig å finne en bruksanvisning til webastoen ? Jeg har en "telestart" fra BMW som ser slik ut

25650895v.jpg

Den har plutselig sluttet å virke, eller den gir lys osv som normalt, men den starter ikke webastoen i bilen. Jeg har byttet batteri osv, men ingen forskjell. Må den programeres inn i bilen på nytt ? Noen som har noen erfaring med dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme symptom som deg på min bensinwebasto! Plukket av innerskjerm osv.. Den starter først ordentlig også og blir varm, men så roer den seg ned og det blir ikke varmt inni bilen.. Ingen tegn til at den pumpa går på min heller.. Får bestille ny vannpumpe og prøve! Har også rep sett med ny brenner og alt så får bytte det med det samme :-)

Et tips er kfc-teile braun i Tyskland! Veldig billige webasto deler i forhold til Norge :) men de sender kun innen EU så må bestille poste restante Sverige og hente der.

Det rep. Settet Bl.a tar GS 4500,- for og jeg betalte 1100,- for det fra kfc-teile braun :-) vannpumpa tar de 100 euro for.

Se på denne videoen jeg tok av min webasto:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webastoen merker at temperaturen på kjølevannet stiger for fort, og setter derfor ned effekten. Så om varmeren virker, men begrenser seg etter kort tid, så er det stort sett alltid pga vannpumpa. Varmeren kan gjerne virke greit om man har motoren i gang, for da pumper den vannet rundt. Varmeren er på 5kw, så tempen stiger rimelig kjapt når vannet står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...