danibre Skrevet Januar 14, 2013 Skrevet Januar 14, 2013 Har en e46 med en M54B25 som har plaget meg siden jeg kjøpte den pga oljeforbruk. På langtur har det hendt jeg har etterfylt opptil 0.7 - 0.8l olje på 1000km kjøring. Har hele tiden vært bombesikker på at retur slange fra veivhusvent. har vært tett og motoren ha forbrent olja. Har nå demontert til min store forskrekkelse å sett at returslangen ikke er tett. kunne lett blåse gjennom den. Hva skaper dette oljeforbruket?!! Mange sier dette er normalt og innenfor grenser, men det er nå litt drøyt synes nå jeg. Var nettopp på langtur 300mil med bil nr.2 som har rullet over 200 000 og den bruker ikke et fnugg olje. Til opplysning har bilen rullet snaue 116000 km. Takker på forhånd og setter pris på svar!
Fisher Skrevet Januar 14, 2013 Skrevet Januar 14, 2013 Det er jo ikke noe å spekulere i. Kompresjonstest er svaret DU snakker om returslangen.. Er litt usikker. Men sikker på at de ikke har filter? Vet i alle fall om en m52 motor som det filteret gikk tett.. Å den bilen brukte olje som en udyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå