Gå til innhold

Rele problemer (Lys/Angel Eyes) E46

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du kan bruke parklys-sokkelen istedenfor styrestrøm, dermed blir det motstand.

En løsning det, men det hjelper vel ikke med bare sokkelen - pære må jo i også.

Hvordan ser det ut med både vanlig parklys og angle eyes samtidig?

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du kobler relet (styrestrømmen) rett fra parklys, om du har ett relekit, er det koblet på en motstand, og dermed skal det ikke slå ut. Eller så kan du koble deg rett på parklys-kabelen i rele-boksen på førersiden under panseret.

Skrevet
Hei,

dette blir nok ikke riktig, og heller ikke slik du beskrev koblingen tidligere i tråden.

Dette er et "87A" relè, et helt vanlig enpolet relè med en vekselkontakt.

Skal være en helt grei kobling dette, men de sammenkoblinger med dimmende cupelys jeg har sett har ikke vært bra. Dimmingen blir blafrende og usammenhengende og ser i det hele tatt ikke proff ut.

Foreslår at du kobler dette litt i etapper, så kan du avdekke og eliminere feil etter hvert.

1. Koble 86 til 0V (jord)

2. Koble 85 til tenning (dersom du ønsker at denne skal tenne lysene). Alternativt kan du hente

styrespenning fra en av ledningene til det orginale parklyset.

3. Sjekk nå at relèet trekker når du slår på tenningen (eller tenner parklyset).

4. Koble + på angle eyes til 80 (tror dette skal være 30) på relèet

5. Koble - på angle eyes 0V (jord)

6. Koble 87 på relèet via sikring til batteri +

7. Angle eyes skal nå tenne hvis du skrur på tenning (alternativt slår på parklys)

8. Dersom du ønsker dimming med cupèlys kobler du 87A til dette. Her kan det være litt vanskelig

å finne rett koblingspunkt. Ville heller prøve å koble rett på en interiørpære enn på bryteren, da

jeg er usikker på om denne i det hele tatt fører regulert spenning.

Dette er slik det står i anvisningen, men ikke slik du beskriver i siste innlegg. Du har nok en koblingsfeil.

Lykke til :D

Takker for denne, prøver imorgen. Du har rett, står 30, ikke 80 :-) Sa tidligere at jeg skulle koble Fade on/off på interiørlyset, ikke bryter :-)

Skrevet

Hei,

er det slik på begge sider, eller kun på venstre side?

Har du koblet "-" på rele og/eller AE på blinklysledningen?

Hvor hentet du styrestrøm?

• 5 weeks later...
Skrevet
Hei,

Det er slik på begge sider. Releet og AE er jordet.

Hentet styrestrømmen fra strømboksen, husker ikke navnet (står i tråden/EPC/ECP/?)

Kablen til den gamle AE er ubrukt. Dermed så trenger jeg kanskje en motstand mellom disse?

• 1 month later...
Skrevet
Da må jeg vell ha tilkoblet pærene via parklys-ledningen, også motstand på de?

Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener, men jeg tror det ikke skal være nødvendig å ha pærene i sokkelene hvis du kobler motstandene mellom "+" og "-".

• 2 weeks later...
Skrevet
Hei,

Jessda, prøvde å koble direkte fra park-sokkelen nå og til styrestrøm, og nå lyser bare venstre blinklys :-/ Prøvde å koble inn en motstand på venstre (mellom park-sokkel og rele/styrestrøm), uten hell..

Any solution?!

Edit: blinklyset på venstre lyser bare når hovedlysene er slått av, altså i hakk 2 av 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...