Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Når det er kaldt ute som det er nå, pleier låsen på passasjerdøren å fryse fast, slik at den ikke lukker seg. Dette pleier å gå over etter ca. 10-20 minutter når bilen blir varm. I går henter jeg en kompis på et busstopp og kjørte han hjem, ca en 5 minutters kjøretur. Da han gikk, var låsen enda fryst og det var ikke mulig å kjøre videre (døren åpnet seg i svinger). Jeg stoppet, og dum som jeg er begynte jeg å tukle med døren. Det var da jeg greide å trykke ned en slags mekanisk lås på døren, og den har låst seg fast nå (se bildet under). Dette betyr at jeg ikke får lukket døren. Er det noen som har opplevd lignende problem eller vet hva jeg burde gjøre eller hvilke verktøy jeg må ha?

1369857.jpeg

1369858.jpeg

- Zirke

Skrevet

Hei. Takk for kjapt svar. Prøvde begge deler men låsen vil ikke rikke seg. Den er ikke kilt eller fryst, det kan jeg kjenne. Jeg har nok låst den på en eller annen måte. Har også prøvd å låse/låse opp bilen.

- Zirke

Skrevet

Oi nå føler jeg meg fryktelig dum. Det første tipset med å holde dørhåndtaket oppe var riktig, for fremtidig referanse. Jeg var bare ikke smart nok til å låse opp bilen først #-o . Tusen takk for kjappe svar igjen, var bare jeg som ikke var helt ved mine fulle fem da jeg prøvde å fikse det.

- Zirke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...