Hans Wilhelm Skrevet Januar 17, 2013 Share Skrevet Januar 17, 2013 Endelig! Endelig bygger jeg garasje! Blir 6.8 dyp, 6.2 bred, med ytterligere en drøy meter til under tak. 2.6m innvendig takhøyde. Skal isoleres og holdes "varm". Har en Maxjax løftebukk som skal inn. Ikke sikker på innredning enda, men dekkomlegger, avbalanserer, ett par verktøyskap, hjørnebenk, og en stol eller 2 som ikke tar for mye plass er planen. Bilen kommer. Elementene løftes på plass. Begynner å ligne noe. Takstolene på plass. Soler seg i glansen Takstein ankommer. Nesten bare porten som mangler. Plutselig var "skallet" klart. Grunnet dette, Er dette kjøpt inn. Er i gang med isolering, men tar tid i kulden! Garasjen ble satt opp på 4 dager. Moduler er effektivt! To be continued... Sent from my HTC One S using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Januar 17, 2013 Share Skrevet Januar 17, 2013 Så ut som ett godt utgangspunkt for sene kvelder dette Tenker du å ha bukken i midten og bruke som verksted for det meste eller skal du klemme inn en bil ved siden av bukken, og brukes som det du faktisk har bygget, en garasje ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2013 Neinei. Bukken blir nok omtrent i midten. Blir plass til en bil, der bukken står, ikke 2 nei! Sent from my HTC One S using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Januar 17, 2013 Share Skrevet Januar 17, 2013 grei størrelse på denne garasjen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Januar 17, 2013 Share Skrevet Januar 17, 2013 Neinei. Bukken blir nok omtrent i midten. Blir plass til en bil, der bukken står, ikke 2 nei!Sent from my HTC One S using Tapatalk 2 Liker Da har du jo god plass på sidene, noe som er veldig behagelig Hva kommer garasjen på? Med port og isolering? Gjør du mye selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2013 Den ble levert ferdig med port. Har gjort grunnarbeidene selv, men ingenting med selve garasjen. Sent from my HTC One S using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Januar 17, 2013 Share Skrevet Januar 17, 2013 Strøken garasje. Blir bra plass når du legger opp til bare 1 bil Hvem har levert den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2013 Tror det blir bra jeg. Kunne selvsagt gjerne vært større, men realiteten er jo slik at det ligger noen begrensninger på slikt. Med moderat og riktig innredning vil det fylle mine behov, håper jeg . 1-2-tre som har levert. Ikke billigst, men smidige å ha med å gjøre, god kvalitet ser det ut til og de leverer det du ønsker selv om det ikke er 100% standard. Sent from my HTC One S using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 17, 2013 Share Skrevet Januar 17, 2013 Godt med oppvarma garasje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 Du skulle sagt til snekern om og ta de to mittere takstolene inntil de ved sidenav og hengt en drager i mellom + fire nye lekter ned. Da hadde du hatt et hull på 180cm som er gull vært ved bukk. Eller til og heise ski boksen opp i. Eller flyttet det bort til ca 200mm(da måtte du kun ha satt inn et par stendere ekstra i bakkant. Vekt fordelingen på reisverket hadde blitt nesten det samme. Du kunne eventuelt satt inn litt flere bjelker før isolering. Det mange glemmer er at når du isolerer og paneler inn taket reduserer du snømengden du kan ha på taket betraktlig. Kan til og med gjøre at bygget ikke følger forskriftene for snømengde på tak for ditt omeråde. Ikke for at jeg hadde bryd meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2013 Da ble jeg ferdig med isolering i ettermiddag. I morgen, fuktsperre! Sent from my HTC One S using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 Du skulle sagt til snekern om og ta de to mittere takstolene inntil de ved sidenav og hengt en drager i mellom + fire nye lekter ned. Da hadde du hatt et hull på 180cm som er gull vært ved bukk. Eller til og heise ski boksen opp i. Eller flyttet det bort til ca 200mm(da måtte du kun ha satt inn et par stendere ekstra i bakkant. Vekt fordelingen på reisverket hadde blitt nesten det samme. Du kunne eventuelt satt inn litt flere bjelker før isolering. Det mange glemmer er at når du isolerer og paneler inn taket reduserer du snømengden du kan ha på taket betraktlig. Kan til og med gjøre at bygget ikke følger forskriftene for snømengde på tak for ditt omeråde. Ikke for at jeg hadde bryd meg. Dette må du forklare! hvorfor reduseres snømengden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2013 Tror han mener hvis man isolerer "yttertaket", og ikke etasjeskillet som jeg gjør. Da høres det jo logisk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 Pga vekta av isolasjonen og panelen da altså? Isåfall er jeg med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 bygde selv garasje og innredet den slik jeg ville ha med varmepumpe er digg å skru i 18-20 grader når det er 10 minus ute som nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå