EDH_Performance Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Hei folkens, Skal igang med å bygge en E36 318TDS Touring 1997 om til banebil. Motor blir en Mercedes 3 liter diesel motor med oppimot 700hk og 1200nm om jeg får forbrent nok diesel! Girkasse som sitter på denne motoren er en 530D kasse (GS5-39DZ). Jeg trenger tips på bakstillings oppgraderinger som diff og stikk akslinger, drivknuter som tåler belastningen. Er M3 3.2 210mm diff veien å gå sammen med M3 stikk akslinger? Eller fins det noe grommere? Diff feste kan gjerne bli custom, men ting som akslinger bør være bolt on! Alle tips hjelper:D
bmw-E30 Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 PPF lager vell "skuddsikre" akslinger og slikt til E30. Du kan sjekke/høre der
Joachim_M5 Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 210 diff, nye m5 knuter, fjørstålaksler og 5-serie nav er medisinen som duger på e30 ihvertfall. Usikker på åssen nava er bak på m3 3.2, men på 535 og oppover er de ihverfall grove!
Jørgen-A Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 Monter hele greia fra m3 3,2. Den har 210 diff og samme knuter som større e34 e32 mm. Tåler mye. Men det viktigeste på e36 er vel og forsterke innfestingene i karrosen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå