Hcon Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Håper noen kan hjelpe meg. Har har en 316ti (1.8i) 2003 mod. Sliter med en ulyd som kommer fra motoren når motoren jobber tungt. Lyden er vanskelig å beskrive men det høres ut som en slags raslelyd/ resonanslyd. Lyden kommer når jeg gir mye gass på lavt(mellom 2 og 3000 omdreininger) turtall i 2.gir og oppover. Lyden forsvinner som regel når motoren passerer 3000 omdreininger. Lyden kommer kun når jeg gir mer gass enn motoren kan gi effekt. Noen som har peiling?
bmw-520i Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 prøvd og slå litt på eksosen? mulig det kan være innmaten i katten som har begynt og løsne. vert og sjekke
Daniel l Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 er vel normalt at motoren lager lyd når den sliter? på tide å gire ned sier den..
Hcon Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 Takk for tipset. Skal ta en titt på katten. Er jo forsåvidt enig i at motoren kan lage en litt anstrengt lyd når den sliter, men jeg har såpass peiling at jeg hører at lyden ikke kommer av den grunn:)
laland10 Skrevet Januar 28, 2013 Skrevet Januar 28, 2013 Høres ut som katten er gåen, omtrent like symptomer på min og da var det katten. Virker den dau også ?
Hcon Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 Nå er ikke 1.8 literen i compacten den sprekeste motoren i utgangspunktet, men den virker litt dau ja. Får en følelse av at litt effekt går tapt, akkurat som om den ikke får pustet ut skikkelig. E46 du også?
Hcon Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 Men vil det høres ut som om lyden kommer fra motorrommet hvis det er katten?
Recon Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Hvilken motor er dette? N42? Du sier det er ulyd på lavt turtall.. hvordan er det når du starter opp bilen? Er raslingen der når du starter opp? Tenker på kanskje begynnelse på defekt kjedestrammer siden du sier du mister effekt..
laland10 Skrevet Januar 30, 2013 Skrevet Januar 30, 2013 Har e-39 selv og der ligger katten omtrent midt på bilen, kunne lett høre at lyden kom derfra. Noen biler har jo kat på grenrøra så da kan det vel høres ut som det kommer fra motoren. Min bil fikk også en hul "bøøpe" lyd når jeg ga på. Den hørtes skikkelig sinna ut når jeg kom over 3000 rpm, men var dau som heia
Hcon Skrevet Januar 30, 2013 Forfatter Skrevet Januar 30, 2013 Etter å ha snust litt på Koed så har jeg funnet ut at compacten har to katalysatorer; to små på grenrørene og en vanlig midt under bilen. Den lyden du beskriver som en "bøøpelyd" høres ut som det kan være det samme som jeg hører. Høres ut som lyden er verre når motoren er kald, kan det stemme? Takk for svar!
Hcon Skrevet Januar 30, 2013 Forfatter Skrevet Januar 30, 2013 Laland10; motoren min går stort sett godt når lyden forsvinner. Lyden forsvinner når motoren jobber lettere på høyt turtall.
laland10 Skrevet Januar 30, 2013 Skrevet Januar 30, 2013 hmm, kan jo være andre ting enn katten også, synes bare det hørtes så likt ut som min. mulig den bare er "litt" gåen Min var helt knust inni kan du jekke opp bilen og dunke på katten. Var slik jeg konstaterte 100% at min var gåen. Den skal ikke rasle når man dunker litt på den.
Hcon Skrevet Januar 30, 2013 Forfatter Skrevet Januar 30, 2013 ok. Høres sannsylig ut i alle fall. Skal ta en sjekk. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå