Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

vi er to stk aldrende "gutter" =P~ som hadde en del arti deler liggendes som vi syntes vi skulle bruke på noe gøy :D

dette er en av bilen da vi også har en e46 00mod som skal få seg m50 turbo.

regner med det blir egen tråd om den når vi starter for fullt på den.

men e30 er prioritert nå da vi har det meste til den.

bilen er en 320i fra 1990. med et stoort minus som takluke #-o

org shadowline og mye utstyr som ac og eletrisk det meste.

kjøpte karrosn av eivind b hær på forumet.

fikk tak i nesten komplett m-tech2 plastikk av freddalur.

bilen har nå fått gs performance coilovers

e36 m3 bremser og bærearmer.

e36 tannstang.

nav fra e28, som er justert litt fra jaas

svikstål akslinger

polyforinger i alt av understellet.

tilton pedalboks

alt av bremserør er nytt

eletriske blir egenkomponert med go hjelp fra en kompis.

sorte de foran og sorte lykter bak

motor hviler på aluklosser og motorfester fra jaas

210 diff med 3.07

og litt info om motor.

motor er m30 b35.

h-profil råder

forsterka rådelager

stempel wiseco, 93borr

arp studs i alt

coopering pakning

toppen er porta en god del av tore østhus

forsterka vippearmer

z55 kam

Garrett To4Z turbo

jaas innsug

jaas grenrør

elektromotiv tec gt

elektromotive coilpakke

nissan 90mm spjeldhus

1260 cc Precision dyser

tial 60mm wastegate

tial 50mm dump

tilton tre plata clutch

530 diesel gearkasse, tilpassa m30 fra jaas

aeromotive elimator bensin pumpe

aeromotive Pro Series bensintrykkregulator

aeromotive bensintrykksmåler

nuke fuelrail an10 inn an8 retur

griffin racing high flow radiator

stewart eletrisk vannpumpe

an koblinger på alt av bensin

motoren er bremset på 98okt

og ble brukt på et treff ifjor hvor alt funka fint.

men fikk litt trøbbel med litt vannlekasje som jeg trodde var "bare" og skifte pakning.

men da viste det seg at stempla stod feil vei og hadde "smelta" #-o

så da var det bare og bestille nye og øke fra 92,5-93 borr.

så venter nå på stempel.

skal prøve og være flink med bilder

pcm45corlcw2azgf6gac.jpg

dette er fra siste benking

o6bre09cmnfmjwsmdxc7.jpg

j1kdy3uz105sbmbp9fnf.jpg

trangt

sj5748xz55aoz0fowg2j.jpg

pakker er gøy :applause:

ovlwgq8597rpts7oclau.jpg

sånn så det ut når jeg tok av toppen #-o

6nobkzq8wlwo50kovjhy.jpg

sånn såg alle 6 stempla ut

9pu9qlqaw7aacqw918cg.jpg

dummy motor og lykter

har ikke flere bilder nå.

men skal få tatt flere bilder med kamera da dette er tatt med tlf :roll:

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

har og en 210 diff fra e28..

di stempla så ut som var for store for syl spørs du meeg med, sammen med litt mager blanding, (hvite i kanten)

Skrevet
har og en 210 diff fra e28..

di stempla så ut som var for store for syl spørs du meeg med, sammen med litt mager blanding, (hvite i kanten)

inntrisert i og selge diffen? :D

har målt sylindrene og de var ikke for trang.

så hva som kan til det vet ikke jeg.

har antagligvis vært litt hard på tenninga... men noen som har en formening om hvorfor de ble sånn på sidene?

Skrevet

Jeg ville satt en knapp på for trang boring, er anbefalt med en del stempel til sylinder klaring, i alle fall med 2618 legering noe jeg mener disse er, de vokser en del når de får varmen i seg.

Er det sånn på begge skjørtene/sidene?

Tenkte og litt på at gradene i bunn av sylinder ikke var tatt, men da hadde ikke skjørtene vært skrot helt opp til ringene.

Skrevet
Jeg ville satt en knapp på for trang boring, er anbefalt med en del stempel til sylinder klaring, i alle fall med 2618 legering noe jeg mener disse er, de vokser en del når de får varmen i seg.

Er det sånn på begge skjørtene/sidene?

Tenkte og litt på at gradene i bunn av sylinder ikke var tatt, men da hadde ikke skjørtene vært skrot helt opp til ringene.

d er sånn på begge sidene ja.

etter d vi har målt så er det ikke for trangt.

Skrevet
Stempla er rett og slett blitt slik pga tenningsbank. Det har blåst forbi ringer og det har blitt varmgang på stempelsidene pga det. Ikke noe mere og spekulere i.:)

Eller en knapp på dette, godt det er folk med snøring inne å tar en titt i ny å ne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...