NeedBMW Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Hei! Hadde nylig bilen på EU-godkjenning og fant ut at bremserør rustet i stykker foran, i midten og bak! Dette virket som et dyrt problem, og lurte på om det var mulig å kjøpe deler og montere selv? Er en 1993 e30 318 Touring Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmen12 Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Går ut ifra at du kan få ferdig kappet rør hvor du trenger det. Hvis ikke selger biltema bremserør du kapper og lager endestusser på selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2013 Går ut ifra at du kan få ferdig kappet rør hvor du trenger det. Hvis ikke selger biltema bremserør du kapper og lager endestusser på selv.. Ok, men hva om jeg ikke har gjort dette før og at jeg er ganske ny til hele "bilfaget". Hvor befinner bremserøret seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laland10 Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Bremserør ligger ganske kronglete til. Byttet bakre del av mine nettopp. Verksted skulle ha 4-5000 for jobben, jeg dro på biltema og handlet utstyr og rør til under 1000-lappen. På min bil E39 523 så lå bremserøra under på høyreside og snirkler seg opp forbi bensinpåfyllinga og over traversen. Du trenger dobbeltkoningsverktøy for å lage skjøtene : http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Dobbelkoningsverktoy-19837/ Denne lager helt ok flenser og jeg hadde ikke problemer med å få skjøtene tette. Se litt på youtube hvordan man lager gode flenser. En liten rørkutter er også ett must da den store som følger med koningskitet blir vanskelig å bruke på trange plasser: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Rorkutter-191220/ kjøpte 5m meter kobber/nikkel 3/16" bremserør samt nippler for skjøtene. kjøp for fler skjøter enn det du tror du trenger. Jeg endte opp med 2 ekstra skjøter siden jeg ikke fikk tredd inn røra i en del slik det er originalt. Siden du skal bytte helt fra fronten så er jeg usikker på hvor mange meter du trenger. Du kan også kjøpe ferdige bøyde rør fra KOED. Dette blir nok finere, men kan være vanskelig å lirke på plass siden bremserør er ofte det første som blir montert under på en bil, så blir bakstilling, tank og alt anna rot montert oppå... Er også noen DIY om dette her på bimmers.no For meg var dette det vanskeligste jeg har gjort med bilen frem til nå, men det går. beregn endel banning og steiking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Se evt også link i signaturen min....... Den viser hvordan og hva du må ha av utstyr og deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2013 Takk for råd begge to! Tror det blir det jeg gjør:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå