lillegutt94 Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Hei. Var ute å hærja med 320'n på isen å plutselig låste bakhjula seg, fikk løsna di igjen etter litt lugging bakover fikk kjørt den hjem å da bråket det veldig bak bilen en plass. Så spørsmålet er da er det diffen eller gearkassa som er gått? Var sveisa sperre på den også. Skulle prøve å rygge den ut av garasjen igjen etter jeg hadde parkert å da gikk det ikke ann å rygge, men gikk ann å kjøre framover. Det som skjer når jeg setter den i revers og slipper clutchen så kommer det en skrapelyd som jeg tror er bak i diffen, men er ikke helt sikker. Men kan man miste reversen vis diffen går? alle andre gir framover virker. Håper noen kan hjelpe Er forresten en Bmw E36 320i 93 mod.
Thhaugland89 Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Eg vil tro det er diffen, hadde det vert gearkassen hadde det vert det samme begge veier, og sansynlig vis ikke respons i heletatt.
lillegutt94 Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Skrevet Januar 24, 2013 Eg vil tro det er diffen, hadde det vert gearkassen hadde det vert det samme begge veier, og sansynlig vis ikke respons i heletatt. Takk for svar Trur det er diffen jeg å, høres ut som lyden kommer derfra så får satse på det
lillegutt94 Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Hørt med mange å alle sier forskjellig. Noen som har et ganske sikkert svar på om det er diffen eller gearkassa?
BMWE30I Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Hvis du er usikker, demonter mellomaksling og prøve girkassa i revers da, da vet du ivertfall sikkert hva som er gått, annet blir bare gjetting:) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
lillegutt94 Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Skrevet Januar 26, 2013 Hvis du er usikker, demonter mellomaksling og prøve girkassa i revers da, da vet du ivertfall sikkert hva som er gått, annet blir bare gjetting:)Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Da var problemet løst. Var diffen som hadde ryki Så nå funker alt igjen. Takk for forslag
bmwm60 Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 diffen!!! var å herja med 320 min sånn jeg å , plutselig kom det en rar male lyd bakfra gitt, da var det bar å legge seg under å bytte diff i iskald garasje, lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå