Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Var ute å hærja med 320'n på isen å plutselig låste bakhjula seg, fikk løsna di igjen etter litt lugging bakover fikk kjørt den hjem å da bråket det veldig bak bilen en plass. Så spørsmålet er da er det diffen eller gearkassa som er gått? Var sveisa sperre på den også. Skulle prøve å rygge den ut av garasjen igjen etter jeg hadde parkert å da gikk det ikke ann å rygge, men gikk ann å kjøre framover. Det som skjer når jeg setter den i revers og slipper clutchen så kommer det en skrapelyd som jeg tror er bak i diffen, men er ikke helt sikker. Men kan man miste reversen vis diffen går? alle andre gir framover virker. Håper noen kan hjelpe :) Er forresten en Bmw E36 320i 93 mod.

Skrevet
Eg vil tro det er diffen, hadde det vert gearkassen hadde det vert det samme begge veier, og sansynlig vis ikke respons i heletatt.

Takk for svar :) Trur det er diffen jeg å, høres ut som lyden kommer derfra så får satse på det :)

Skrevet

Hvis du er usikker, demonter mellomaksling og prøve girkassa i revers da, da vet du ivertfall sikkert hva som er gått, annet blir bare gjetting:)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet
Hvis du er usikker, demonter mellomaksling og prøve girkassa i revers da, da vet du ivertfall sikkert hva som er gått, annet blir bare gjetting:)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Da var problemet løst. :) Var diffen som hadde ryki :) Så nå funker alt igjen. Takk for forslag :wink:

Skrevet

diffen!!! var å herja med 320 min sånn jeg å , plutselig kom det en rar male lyd bakfra gitt, da var det bar å legge seg under å bytte diff i iskald garasje, lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...