Ahagmann Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Hei. Har en BMW E39 1998 (230 000 km)med en automatkasse, type ZF 5HP18 (den med lifetime olje og grønn plugg). Noen ganger når jeg tar en kickdown i høyere hastigheter, altså 80 km/t+ så girer bilen først ned til 3 og gir gasspådrag i litt under ett sekund, deretter girer den ned til 2 gir og jeg får full akselrasjon. Optimalt sett så skulle jo kassa gire rett til 2 gir uten å gå innom 3 gir først? Jeg har sjekket at kabelen fra kickdown knappen under gasspedalen sender beskjed til girhjernen med et multimeter, knappen sender beskjed som den skal... Noen som vet hva dette kan være? Byttet olja som var i panna i sommer (ikke flush). Sist jeg sjekket feilkoder så var det ingenting som var relevant ift girkassa... Har lest litt om temp sensor i kassa osv, men vet jo ikke om dette stemmer da jeg ikke har noen ATF overheat koder... Setter pris på svar
Ahagmann Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Skrevet Februar 17, 2013 Ingen som har hatt lignende problem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå