Gå til innhold

BMW 1 2007 modell - hvordan skille ny og gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan,

Jeg er på jakt etter en BMW 1 - 116i, men vil gjerne ha den nye modellen som kom i 2007 med facelift, litt mer hester og mindre utslipp.

Jeg har funnet en i nærheten som er første gangs registrert i juni 2007 og den er oppgitt til å være den nye facelift modellen. Jeg kan se på bildene at fangeren er av ny type.

Derimot ser jeg på spesifikasjonen at den har 116hk og utslipp på 179 g/km. Det tyder for meg på den gamle modellen.

Kom det noen modeller med facelift før oppgraderingen kom, eller bør jeg være litt skeptisk ?

Alle innspill mottas med takk :)

Skrevet

Fant svaret selv, ser ut til at akkurat 116 motorene ikke ble oppdatert før september.

2007: I mars får bilen en facelift og tekniske endringer med blant annet EfficientDynamics. Også som tredørs. Nye motorer: 118i/143 hk, 120i/170 hk, 130i/258 hk, 118d 136-143 hk, 120d/177 hk, 123d/204 hk. Bensin med direkte innsprøytning og diesel med partikkelfilter. I september også endringer på 116i med 122 hk og direkte innsprøytning. Coupeversjon lanseres på høsten, bl.a. som 135i med 306 hk.

kilde: http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/ ... 782848.ece

Skrevet

kan du ikke bare sjekke opp skiltnummer, så ser du om den har 122hk isteden for 115? EfficientDynamics ble vel også lansert på denne så da er det vel start/stop + girvelger indikator?

Skrevet

Prøvde sms tjenesten til vegvesenet, der kom det kun siste eu godkjenne, neste eu kontroll, skyldig årsavgift og omreg avgift. Er det noen andre tjenester jeg kan bruke til å slå opp på regnr ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...