Prenz Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Har bestilt quaife diff fra england og kom til å tenke på om jeg skal bytte diffen selv eller få et verksted til å gjøre det for meg. Kikket litt rundt på nettet etter hva folk har brukt å betale for å få det gjort på verksted, og prisen ligger på rundt 5000kr. Så da lurte jeg på om det er noen her som har gjort dette her selv som kan gi meg en forklaring på hva som må gjøres under et slikt bytte (av innmaten). Setter stor pris på tilbakemeldinger (: - Christer
Prenz Skrevet Januar 31, 2013 Forfatter Skrevet Januar 31, 2013 Leste akkurat på et forum at så lenge man ikke bytter kronhjul og pinjong så slipper man å justere backlash. Noen som har noen innspill? Noen som vet hvilke moment som er på boltene på luka til diffhuset, og boltene som fester kronhjulet?
FritzP Skrevet Februar 1, 2013 Skrevet Februar 1, 2013 Jeg har ikke oversikt over moment på de boltene du sikter til, men jeg vil bare si at du nok må sjekke både lagerforspenning på diff.lagrene og backlash når du monterer en ny differensial slik som dette. Jeg har opp gjennom årene overhalt endel bakakslinger, og av erfaring vet jeg at dette sjelden stemmer sånn direkte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå