nicoloco Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Hei! Tror jeg har gjort en tabbe her, so help me out! Lot nøkkelen stå på i tenninga mens bilen stod over en lengere periode. Når jeg så kom tilbake for å starte bilen virker det som om startsperra kobler inn, for jeg får ingen respons når jeg vrir nøkkelen for å starte. Tenninga kommer på og alt er som vanlig, men den slår ikke inn engang. Nøkkelen er uten fjernstyrt sentrallås om det har noe å si. Jeg lurer på om det er nøkkelen som har mista kodingen eller lignende. Fins det noen muligheter for meg å fikse dette uten å få bilen på flak til forhandler? Med hilsen NicoLoco
yngve_bmw Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Har du prøvd med nytt batteri? Evt. startkabler? Kan jo ha blitt utladet av å stå i en lengre periode, og er jo greit å sjekke de enkleste løsningen først
nicoloco Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Har du prøvd med nytt batteri? Evt. startkabler? Kan jo ha blitt utladet av å stå i en lengre periode, og er jo greit å sjekke de enkleste løsningen først Har godt med strøm, altså! Også prøvd med booster for ordens skyld. No luck.
yngve_bmw Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Hmm, da vet jeg ikke. Men vet at dersom det trengs nye nøkler trenger du ikke ta med bilen, i allefall hos GS bildeler må du kun bevise eierskap med legitimasjon og vognkort del 1/2 (den som skal ligge hjemme) Kan også nevne at du kan ta av plastdekslene rundt rattstammen og sjekke om ledningen til antenneringen er festet, og forøvrig de andre ledningene. Men vet ikke hvor relevant dette er utifra det du har beskrevet. Beklager at jeg ikke kan bidra med mer
nicoloco Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Evt. noen som vet hvordan man kobler forbi startsperra? Er slitsomt å søke på google vedrørende temaet da veldig mange er hemmelighetsfulle om denne informasjonen (noe som er forståelig, men ærlig talt unødvendig mtp at bilen er 13 år gammel).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå