Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt og lest mange tråder både her og på andre forum.

Bilen min, E39 2000 modell 523iA, har problemer med periodiske ABS / ACS feil.

Hver morgen når jeg starter bilen fungerer alt som normalt. Både antispinn og ABS, speedometer og forbruksmåler.

Når jeg kjører en tur (spiller ingen rolle hvor lang eller kort tur) slår av tenningen og så på igjen fungerer ingenting. Da er det defekt resten av dagen.

Når jeg starter neste dag fungerer alt som normalt.

Jeg har vært hos et BMW verksted for feilsøk. De konkluderte med 2 defekte hjulsensorer (venstre foran og venstre bak). Jeg byttet begge sensorene, men problemet er det samme.

Hva gjør jeg nå?

Skrevet
Jeg har søkt og lest mange tråder både her og på andre forum.

Bilen min, E39 2000 modell 523iA, har problemer med periodiske ABS / ACS feil.

Hver morgen når jeg starter bilen fungerer alt som normalt. Både antispinn og ABS, speedometer og forbruksmåler.

Når jeg kjører en tur (spiller ingen rolle hvor lang eller kort tur) slår av tenningen og så på igjen fungerer ingenting. Da er det defekt resten av dagen.

Når jeg starter neste dag fungerer alt som normalt.

Jeg har vært hos et BMW verksted for feilsøk. De konkluderte med 2 defekte hjulsensorer (venstre foran og venstre bak). Jeg byttet begge sensorene, men problemet er det samme.

Hva gjør jeg nå?

Hei. hadde nesten samme problem selv på min 2002 320diesel.

Sjekk om det kan være trykksensorene (dsc sensor)

Men jeg hadde ikke gitt meg så fort når det kommer til "feilkonklusjoner" hos bmw merkeverksted, hvorfor skal du betale for noe som ikke fungerer senere? få de pengene tilbake!!! eller få de til å fikse problemet..

Skrevet

Takk, folkens.

Jeg må få fikset dette, og har ikke lenger tillit til BMW verkstedet.

ABS-kransen? Hvordan vet jeg at den er skadet eller i orden? Tips?

Skrevet

Ja, tviler jeg og.. Bare sier det er en mulighet.. vi antok at det var fettet rundt som ødela sensoren.. Men hvem som vet hva det egentlig var. Er bare å sjekke de tingene så finner du fort en uoverenstemmelse :)

Skrevet
Tviler på at hjullager er defekt.

Det står vel mellom tre ting:

* Krans

* ABS/ASC modul

* Throttle position sensor.

Eller?

Magnet ringen, kransen sitter fast på hjullageret på e39. Derfor jeg og han forrige skrev hjullager. Om toppene på abs ringen er slitt ned, får du for langavstand på sensoren. Da begynner abs lampe å lyse. Så pass på at det er ordentlig rengjort der sensoren sitter. Eller om det er skade i abs ringen, skal ikke store hakket til for at den er deffekt. Så jeg hadde nok lyst inn i hulleneå sjekket hvertfall, er jo greit å utelukke ting.

Skrevet

Hi! It can be the Abs modul, especially if it's number end is 001. Solder problems can cause this if it stopps to work when it's hot. I would change it for a try.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...