Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Da har jeg gått til annskaffelse av en 2000 modell 520i sedan, og lagd med en bruker her på forumet! :D

Detter er min første bil, og foreløpig storfornøyd. Legger ved finn-koden, slik at dere kan se noen bilder. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38937693. Ingen store feil på den, og selger gikk med på 45k. Håper ikke jeg har kjøpt katta i sekken :P

Er jo en pre-facelift, men bortsett fra forlyktene synes jeg det er en utrolig fin bil. Tenkte å bytte disse i noen nye, muligens Angel Eyes. Har selv ikke veldig mye peiling på bil, så tenkte å spørre dere om hvilke dere ville satt på denne bilen. Har sett litt på både gsbildeler og koed, men blir liksom ikke helt klok. Hva er det man bør tenke på? Er det noe jeg bør styre unna, og er det dumt å kjøpe noe annet enn Hella? Send gjerne linker! :)

I tillegg, som dere ser på bildene, er speilet på førersiden knust, så her må jeg skaffe nytt. Hvor mye tror dere jeg må ut med for speil og lakk i samme fargen som bilen? Eller er dette noe som det eventuelt er mulig å skaffe brukt i riktig farge?

Andre ting som jeg vil gjøre er å bytte listene innvendig til noen svarte/gråe eller lignende. Er heller ikke drømmeinteriøret, med blåfargen, med dette ligger langt bak i køen for hva jeg vil bruke penger på. Fortell gjerne hva dere ville gjort med den :) Har ikke tenkt at det skal bli en blodharry rånebil, men det hadde vært morro å høre hva dere ville gjort og kanskje sett noen bilder. Vet det ligger en rekke lignende tråder her på forumet, så skal ta en titt på de også :)

Skrevet

det var jo en "Fresk" interiør farge da :-) så hadde iallfall byttet interiør listene rimelig fort!

Hella facelift lykter,facelift nyrer. gjerne Hella facelift baklykter og.. samt shadowline lister.. syns ikke krom passet med interiøret heller igrunn :-P er det individual skal tro?

går du for shadowline, så hadde jeg gjerne gått for M fangere foran og bak. hvis ikke hadde jeg kanskje sett etter Aerodynamic frontleppe :-) men her er ekstremt mange tråder om e39 her på Bimmers, så inspiriasjon burde her være nok av ! :-)

så lykke til med ny bil, og velkommen til Bimmers!

link til min e39 i signaturen forresten, jeg hadde aerodynamic front på min 523ia

Skrevet

Takk! Hehe, freskt ja! Usikker på om det er individual. Bilen skal få en ordentlig shinings i morgen, så skal jeg se om jeg får lagt ut noen bilder også :)

Når det gjelder nyrene synes jeg nesten pre-facelift er penere. Gjør litt mindre av seg og ser liksom litt "renere" ut, om du skjønner. Kromen blir jeg nok værende foreløpig. Blir nok bedre når lakken har blitt pleiet litt også. Aerodynamic frontleppe hadde vært noe ja... Hmm, til sommeren kanskje! Ser grisefint ut på bildene i tråden din :) Til sommmeren forsvinner nok også kroken, og da blir det nok kanskje ett aerodynamic sett. Vinterfelger er ikke noe jeg gidder å bry meg med foreløpig, men til sommern må jeg ha nye dekk; så da får vi se om det ikke blir noen litt penere alufelger!

Digger forresten interiøret i 04' modellen din!

Skrevet

Tok med bilen i vaskehallen på jobb idag. Trengte en skikkelig runde med vasking. Legger ved noen bilder tatt med telefonen. Skal finne frem d90'en med 24mm etter polering :D

1377538.jpeg

Kjøpte en flaske interiør sjampo fra Autoglym. Funket fett. Fikk bort noen småflekker fra setene.

1377539.jpeg

1377543.jpeg

Ble ren og fin, men er fortsatt en del riper og ulumsktheter i lakken.

1377545.jpeg

Var innom AutoParts og handlet litt, så blir nok rubbing og polish til uken. Tror jeg skal klare å få bort det aller meste av ripene. Litt usikker på den store på bagasjelokket, men tror det skal gå.

1377551.jpeg

Oppdaget noe spennende i dag da. Noen som kan fortelle meg hva dette er? :P

1377555.jpeg

Og er det standard med førstehjelpsskring under passasjersete? Masse bandasjer og greier. Alt med masse tyske instruksjoner på...

Må forøvrig få bestilt opp noen deler. Trenger som dere ser nytt speil :P Vurderer å sette på et par M5 speil. Ser jo litt mer sporty ut. Med noen fine sommerfelger og kanskje en aerodynamiv leppe forran bør det bli bra :) Først i køen er dog speilet. Må også muligens bytte bremseklosser. Fikk opp "Check Brake Linings" i dag og det røde ((!)) symbolet. Irriterende! Kan vell kanskje også bare være at det må fylles på bremsevæske. Skal også ha bort tredetaljene, til fordel for noe grått/svart. Ser så forferdelig rotete ut med så mye forskjellige farger.

1377556.jpeg

Når det gjelder lakkfargen. Hvordan vet jeg hvilken farge det er? Står det noen lur plass, eller må jeg søke råd hos en billakkør? :P Den står bare registrert som blå, men må nesten vite litt mer når de nye speilene skal lakkeres.

Skrevet
Hei!

Er det noe jeg bør styre unna, og er det dumt å kjøpe noe annet enn Hella? Send gjerne linker! :)

Alt annet en Hella ser fort ganske harry ut etter min mening. Blir ikke akkurat billig da, ser du har originale xenonlys. Forøvrig en tilsynelatende ryddig og fin bil som jeg selv la merke til på finn.no da den ble lagt ut. Jeg ville lagt litt penger i noen sprekere felger men ellers holdt bilen original. Skifter du girstanga til en Z3-stang får du kortere girvandring, noe jeg har satt pris på i min 520i. Du har masse utstyr, nesten rart at den ikke ble bestilt med skinnseter av førstegangsskjøper. Til og med sideairbager for baksetepassasjerene har du.

Skrevet

Når det gjelder lakkfargen. Hvordan vet jeg hvilken farge det er? Står det noen lur plass, eller må jeg søke råd hos en billakkør? :P Den står bare registrert som blå, men må nesten vite litt mer når de nye speilene skal lakkeres.

VIN xxxxxxxxxxxxxxx

Type code DM11

Type 520I (EUR)

E series E39 ()

Series 5

Type LIM

Steering LL

Doors 4

Engine M52/TU

Displacement 2.00

Power 110

Drive HECK

Transmission MECH

Colour DUNKELBLAU (263)

Upholstery STOFF RIPS DIAGONAL/BIARRITZBLAU (F4BR)

Prod.date 2000-05-23

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S248A LENKRADHEIZUNG Steering wheel heater

S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Side airbags for rear passengers

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering

S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit

S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim

S441A RAUCHERPAKET Smoker package

S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headlight wipe/wash/Intensive cleaning

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights

S522A XENON-LICHT Xenon Light

S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional

S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Car telephone (GSM) w card reader, front

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German

S970A BUSINESSPAKET Business Package

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip

S464A SKISACK Ski bag

S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front

S555A BORDCOMPUTER On-board computer V with remote control

S602A BORDMONITOR MIT TV On-board monitor with TV

Skrevet

You, dear sir = pure genius :D Hvor i alle dager fikk du all den infoen fra? Mer enn jeg visste om bilen! :P

Men ja. Godt utstyrt, og virker som den har hatt relativt ryddige eiere. Fint interiør til å ha gått så langt. Hella-lykter blir nok kun aktuelt om jeg finner noen pene brukte. Koster jo skjorta som du sier. Prøver å fiske litt etter deler i Bodø-området.

Skrevet

Jeg ville pusset og polert opp lykteglassene.

Byttet støtdempere om dette ikke er gjort, og eventulle stag foringer som måtte være dårlige

Byttet vanos o-ringer.

Fargen på stolene var jo litt uvanlig, men ser jo ut til å være godt holdt. Ikke vanlig med så lite slitasje på førersete med over 200.000 på telleren.

http://www.beisansystems.com/

Skrevet

Fant en DIY til skifting av O-ringene. Ett godt stykke utenfor min min ekspertise :P Er overhodet ingen proff på slikt, så her måtte jeg hatt heftig med hjelp. Kan jo høre hva ett verksted skulle hatt for å gjøre det, eventuelt sjekket om det er noen personer i Bodø-området som har erfaring med slikt.

Skrevet
Ser Hella-lykter med xenon er svindyrt. 15k på GS... Men er det stoore forskjeller i kvaliteten om man kjøper noen andre? Eksempelvis: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 3&type=alt

Bcrazy: Hvordan vet jeg om støtdemperne trenger utskiftning? Eller er dette noe de garantert gjør om de har gått 230 000? Har lest litt om o-ringene til Vanos. Er de vanskelige å bytte?

Om det er de originale fra bilen var ny, så vil jeg påstå at du ikke trenger å sjekke om de trenger utskifting, da de garantert er utslitt. Det er ikke vanskelig å bytte, men litt jobb bak, da du må ha ut hattehylla for å få løsnet dem. Vanos jobben er litt mer komplisert, men om du har skrudd litt før og følger instruksjonen på beisansystems så burde det gå greit.

Skrevet

Dårlig med kvitteringer og slikt fra tidligere eiere, så vet ikke helt når den evt. kan ha blitt skiftet. SKal ta en telefon til noen av verkstedene den har vært innom, og høre hva de eventuelt har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...