Toralfen Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Jeg sliter litt med kupe vifta i e46en. Elektronikken virker å være ustabil å vifta lever egentlig sitt egent liv. Når jeg starter bilen, begynner den å blåse med en gang, men etterhvert så bare kutter den før motoren i det hele tatt er blitt varm, å random begynner den å blåse og stoppe uavhening av hva jeg gjør. Den vil heller ikke blåse på full guffe selvom jeg velger det. Er det noen andre som har opplevd dette?
bmwmaxi Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Det er mest sansynlig viftemotstanden. Men ta og se om den virker som den skal når vifta er på full fart. Hvis den ikke gjør det er det sikkert motorn"børstene".
Toralfen Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Skrevet Januar 26, 2013 nei, selv om jeg setter vifta til å blåse på full guffe vil den ikke blåse mere enn sånn passe. men som sagt er den veldig ustabil, å vifta står mere stille enn den blåser. Lever som sagt sitt eget liv, så den kommer å går hele tiden.
bmwmaxi Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Da er det sikkert motorn. Men forsikre deg om at all strøm/jording er i orden.
glue Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Det der høres veldig ut som motstanden. Har du automatisk klima eller med slike vribrytere? jeg har e36 med automatisk klima, har akkurat samme problem. skrur seg av og på når den selv vil. spiller ingen rolle hvilket hakk jeg har den på. men når den går funker den akkurat som den skal har bestilt motstand fra schmiedmann og får den ut i neste uke. håper den blir i orden da
bmwmaxi Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Er det motstanden bør den virke på full fart. da er den ikke koblet inn i kretsen.
Toralfen Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Skrevet Januar 26, 2013 Det er automatisk klima, altså ikke vribare brytere men elektrisk justering der man velger hastighet og temp. Ja er jo sånn min å, at når den fungerer virker alt som det skal, men plutselig begynner den å kuke.
glue Skrevet Januar 28, 2013 Skrevet Januar 28, 2013 Er det motstanden bør den virke på full fart. da er den ikke koblet inn i kretsen. Stemmer det, hvis man har vribrytere. På automatisk klima der du styrer alt med knapper mener jeg alt går gjennom motstanden. Jeg får min utti uka som kommer fra schmiedmann. Skal si i fra om det blir i orden da! har som sagt også identisk problem og klimapanel
Toralfen Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 Er det motstanden bør den virke på full fart. da er den ikke koblet inn i kretsen. Stemmer det, hvis man har vribrytere. På automatisk klima der du styrer alt med knapper mener jeg alt går gjennom motstanden. Jeg får min utti uka som kommer fra schmiedmann. Skal si i fra om det blir i orden da! har som sagt også identisk problem og klimapanel Ja men da blir det spennende å se hvordan det løser seg:)
glue Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 I dag fikk jeg motstanden, monterte og koblet til. Det ble KANONBRA! byttet også begge støtdemperne bake. nå er bilen dritgod å kjøre igjen! og varm og duggfri ^^ vifta har gått ujamt siden jeg kjøpte bilen for et år siden, på alle nivå utenom maks. nå går den helt fint på alle hakk og funker helt perfekt! Bare å bestille motstand! ;D
Toralfen Skrevet Januar 30, 2013 Forfatter Skrevet Januar 30, 2013 I dag fikk jeg motstanden, monterte og koblet til. Det ble KANONBRA!byttet også begge støtdemperne bake. nå er bilen dritgod å kjøre igjen! og varm og duggfri ^^ vifta har gått ujamt siden jeg kjøpte bilen for et år siden, på alle nivå utenom maks. nå går den helt fint på alle hakk og funker helt perfekt! Bare å bestille motstand! ;D Så bra:D takk for info, da skal jeg prøve det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå