Hyggmaister Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Skal gjøre et motorbytte på en e39, M52B20 til M52B25. Første gang jeg gjør fullstendig motorbytte uten faghjelp tilgjengelig, håper jeg kan få noen tips Jeg skal bruke samme girkasse og clutch som står i bilen i dag. Kan noen med erfaring på punktet gi meg noen tips om 1. Er det enklest å ta ut motor og gir sammen? - Jeg har ikke tenkt å kappe noe på fronten av bilen. - Bilen står over grav og jeg har greit tilgang under den. Kan finne noe å støtte girkassen med om jeg tar ut motor uten gir. 2. Montering av ny motor på girkasse/clutch; Er det spesielle pakninger som må byttes ut eller bolter som må skrus med gitt moment? 3. Må jo tømme girkassen for olje. Vet noen hvor mye olje som skal på etterpå? Foretrukket type? Dersom noen har andre tips eller lenker de tror jeg kan ha nytte av, er jeg selvsagt takknemmenelig for det.
haybimmsen Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Motor å gir er enklest å ta ut ilag synes jeg, men for all del, ta ned fronten din! Det tar en time å plukke den ned å du spara deg masse timer etterpå.. Ingen spesielle pakninger som må byttes, å skruene skruer du med fornuft Plukk ned fronten så tar du bare å løsna mellomakslingen å drar motoren rett ut..
LarsBMW Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Veldig god plass på E39 å løfte ut med kasse og fronten montert. Ta kun ut radiator. Har du automat eller manuell? Trenger ikke tømme olja fra noen av de.
bimmerfun Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Har du god plass under så er det bare å heise motor ut/inn uten å ta av fronten. Så lenge "tilten" er mye så er jo det mye lettere enn å skru av hele fronten
haybimmsen Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Ja e har ikke mye peil på 5 serie, men e e veldig glad for at e plukka ned fronten min
LarsBMW Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Ja e har ikke mye peil på 5 serie, men e e veldig glad for at e plukka ned fronten min Lat alltid som du har peiling, selv om du ikke har d!! Hehehe
bimmerfun Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Ja e har ikke mye peil på 5 serie, men e e veldig glad for at e plukka ned fronten min Wups - tenkte det var E36 det var snakk om. Men alt tilsier at 5 serie er enda bedre plass enn E36
haybimmsen Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Ja kjør på Bytting av motor e ikke noe problem, bare å ta seg god tid så du skjønner hva du gjør osv
Hyggmaister Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 Takk for svar! Motor å gir er enklest å ta ut ilag synes jeg, men for all del, ta ned fronten din! Det tar en time å plukke den ned å du spara deg masse timer etterpå.. Ingen spesielle pakninger som må byttes, å skruene skruer du med fornuft Plukk ned fronten så tar du bare å løsna mellomakslingen å drar motoren rett ut.. Veldig god plass på E39 å løfte ut med kasse og fronten montert. Ta kun ut radiator.Har du automat eller manuell? Trenger ikke tømme olja fra noen av de. Da tenker jeg at jeg kan ta ut uten å fjerne front, plukker ut motor og gir samlet og setter over gir+clutch på ny motor før den settes inn samlet igjen. Har du automat eller manuell? Trenger ikke tømme olja fra noen av de. Har manuell kasse. Den ble satt i bilen for..noe som 3-4 år siden tror jeg, har kvittering på det liggende et sted. Bør ikke bytte olje uansett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå