Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da har jeg gjort kjøp av en BMW E34 520 :D Kjøpte den av dirty2r her på forumet.
Bilen har gått 300K og motor CA 250K. Det ble byttet clutch på den i 2010 og er satt inn Beige skinnseter i den.

Bilen:
Motor: 520i m50
Farge: Kaschmirbeige metallic
interiør: Beige skinnseter
Årsmodell: 1991
Foringer: powerflex
eksospotte: Supersport
Felger: stålfelger :(
Filter: Sport
Bilstein senkesett

Planer for bilen:
Lakke Panser Gjort
Bytte Filter Gjort
CD-Spiller Gjort
Lakke Kanaler Gjort
Lakke opp grill Gjort
Eisenmann effektanlegg Ikke Gjort
Sveise/tette eksos Gjort
Tektylere understell Gjort
BMW M5 M-System Gjort
Sveise/fjerne rust Gjort
Powerflex Hele Bilen Ikke Gjort
DE-lykter Gjort

Oransje blinklys Gjort

Ett par bilder av bilen
dv04epj74j996h5grr5v.jpg
rruh7ukhfv3z8o57vzyf.jpg

Endret av DTalstad_98
Skrevet

hvordan er den for rust rundtom og hva er planene dine for den? ser ut som et fint utgangspunkt ihvertfall :)

Skrevet
hvordan er den for rust rundtom og hva er planene dine for den? ser ut som et fint utgangspunkt ihvertfall :)

Er litt rust på dørkantene og på jekkfestene, har ikke fått sett så mye under den enda.

Kommer bilder senere i dag :D

Skrevet

Hei. I dag har jeg gått over bilen og sett hva som må gjøres. er noen rustflekker utvendig som jeg skal ta etterhvert. :) Ellers så er det litt rust på jekkfester og ett rusthull i eksosrør med bakerste potta.

ekfgc3dw59ba3292ite1.jpg

btpgws3dy8fzvp9p0t69.jpg

1g1kqpsl12mncm0ha1pm.jpg

Noen som har bra tips om fjerning av rust :?:

Skrevet

nå vet eg ikke hvor gale jekkfestene dine er, men har ihvertfall selv opplevd at det er best og bare lage helt nytt jekkfestet samt bit av kanalen.. måtte ta halve kanalen min pga bulk opp i kanalen, men må nok ta det opp igjen en dag i en fjern fjern fremtid :D

Skrevet
nå vet eg ikke hvor gale jekkfestene dine er, men har ihvertfall selv opplevd at det er best og bare lage helt nytt jekkfestet samt bit av kanalen.. måtte ta halve kanalen min pga bulk opp i kanalen, men må nok ta det opp igjen en dag i en fjern fjern fremtid :D

Takker for bra svar :D var kjekt å få vite det før jeg skal fikse det

Skrevet

er ganske enkelt å koble opp stereo ;)

er det cd-spiller eller høgtalere du skal koble opp?

viss det er cd-spiller som skal inn så trenger du en sånn kabel: http://biltema.no/ProductImages/31/large/31-589_l.jpg

koster bare 79,-

viss det er høgtalere som skal inn så er det bare å kjøpe kabel sett på biltema: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo ... inn-31830/

er laget til ett hull igjenom torpedoveggen på biln din, bak hjernen ;) så det skal være plug & play igrunn ;)

er ikke den vanskeligste bilen å bygge gromt anlegg i ;)

lykke til ;)

Skrevet
er ganske enkelt å koble opp stereo ;)

er det cd-spiller eller høgtalere du skal koble opp?

viss det er cd-spiller som skal inn så trenger du en sånn kabel: http://biltema.no/ProductImages/31/large/31-589_l.jpg

koster bare 79,-

viss det er høgtalere som skal inn så er det bare å kjøpe kabel sett på biltema: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo ... inn-31830/

er laget til ett hull igjenom torpedoveggen på biln din, bak hjernen ;) så det skal være plug & play igrunn ;)

er ikke den vanskeligste bilen å bygge gromt anlegg i ;)

lykke til ;)

Tusen takk for veldig bra svar :D

Da var det problemet løst. gleder meg til å begynne :)

Skrevet

I dag fikk jeg sveist litt eksosanlegg, men det glemte jeg å ta bilde av :x

ser også at jeg må bytte flens på eksosanlegget også.

Fikk på noen nye merker :o

fb43gbw2mf6gt1lo0te0.jpg

Skrevet

Har fått fjernet litt rust i dag og. hadde tenkt til å ta mer med dørene på bilen i dag men den måtte desverre ut av garasjen på grunn av skifting av ventiler på en annen bil :(

Her er noen bilder :)

txbdt9n1rtitb9jsuzy8.jpg

zubddwhhi4rpe1iigo9e.jpg

2bnhmhxqqfo388uezxxh.jpg

Skrevet

Hei. Fikk meg en liten bra økt i garasjen i dag :D Tenkte å finne ut hvor motstanden til vifta var hen fordi eg skulle bestille ny og bytte, men det var visst bare kontakten som var av så da sparte eg meg for 350 kroner :) Har også renset filter, belgen og luftmengdemåleren. Så at eg må ta rensing av innsuget. var nokså mykje fett inni der... anbefaler ikke biltema filter :)

Her er ledninga til motstanden som hadde løsnet

06xclii0y98kn2w0vutv.jpg

h5tbstigoe06cpja15mp.jpg

Noen som aner hva sort filter det er ?

njxcqwfes2r0z60li0a5.jpg

btxuafuqi6egj3maz4mn.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...