stjerne Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 Hei Jeg har en E46 325iX som ikke er så villig til å starte når blir kaldere enn 15-20 minus. Det som skjer er at jeg kan få start og da går den oppmot 30 sekunder før den stopper igjen. Etterpå er det ikke mulig å få liv i den igjen. Hvis jeg venter til det blir mildere i været får jeg start og den stopper ikke. Hadde det samme problemet i fjor vinter, men da hadde jeg først kjørt litt over 30 mil i 20-25 minus uten trøbbel. Men når den sto over natta i -20, gikk den et lite halvminutt før den stoppet igjen dagen etter. Da måtte jeg sette den igjen på Sulland på Hamar uten at de fant noe feilkoder eller lignende. De fikk selvsagt start, da det hadde blitt mildere i mellomtiden. Skiftet bensinfilter i sommer. Har også lagt merke til at temperatur måleren lyser rødt hver gang jeg starter, men de gangene de er kaldt og bilen ikke vil starte slokker ikke dette lyset. Samt at nåla står på rødt. Noen som har vært borti det samme? Kan det være bensinpumpa som ikke tåler kulde? Kan nevne at Webastoen fungerer som den skal, har blitt fortalt at den har eget bensinrør fra tanken...
hao Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 Mens du venter på bedre svar ville jeg slått på kondensfjerner. Kondens i bensin kan gjøre mye rart
stjerne Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 Ja, glemte å nevne at jeg har gjort det.
glue Skrevet Januar 28, 2013 Skrevet Januar 28, 2013 er ikke noe tull med temperatursensor i motoren/radiator? siden den viser overoppheting når den stopper/ikke vil starte Kan det være at motoren stopper av seg selv for å unngå skade på motoren siden den tror den er på full kok?
stjerne Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Skrevet Januar 28, 2013 Mulig, men den startet til med startgass i går kveld. Og etter å ha stått i et varmt verksted i natt, startet den uten problemer i dag... Når er det vanlig å skifte bensinpumpa? (km)
stjerne Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Skrevet Februar 9, 2013 Har nå skiftet bensinpumpa, men problemet er der. fortsatt. Startet helt fint i går ved -15, og kjørte botimot 4 timer i -15 til -30. Idag er det -20 og jeg fikk start, men den stoppet etter et lite minutt. Noen som har noe tips? Er det noe man kan prøve varme opp?
hao Skrevet Februar 9, 2013 Skrevet Februar 9, 2013 Ser du har fylt kondensfjerner en gang men har du ut fra mengde anledning til å fylle igjen ville jeg gjort det. Med kondens i systemet kan den gå greit mens den er varm men gir problemer når den er blitt kald. Kondens er oftere enn vi klar over, årsaken til problemer både sommer og vinter.
Z1 Skrevet Februar 9, 2013 Skrevet Februar 9, 2013 Kan jo vere feil på tempsesoren siden måleren står på rødt. Og sier den at motoren er varm så vil den ikke starte i - 20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå