Gå til innhold

Motor fusker etter registerkjede skift. har noen feilkoder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Hadde et registerhavari tilbake i Juli og bilen har stått siden.. nå har jeg endelig fått sammen det nye registeret og alt er som det skal.. Men når jeg startet bilen så fusker den noe voldsomt.

Den fusker som at turtelleren detter et stykke, men når jeg gir litt turtall (3000) og slipper så legger den seg der den skal og motoren går helt jevnt og fint.

Leste ut feilkoder og fant 3-4 på motorstyring, men det var noen feilkoder som såg ut til å ha komt da han ene som skrudde på bilen gjor et eller annet for å teste noe mens bilen gikk.

Jeg slettet samtlige koder, startet bilen på nytt og lot den stå å gå en stund før jeg leste ut nye feilkoder.. Da fikk jeg en sporadisk feil på justering av kamaksel eller noe lignende, husker rett å slett ikke hva som stod der.

Vi prøvde å slette den og den har ikke komt tilbake siden.. Fikk også en feilkode på startsperre hvor det stod: "Reset styreenhet"

Batteriet har vært HELT flatt i noen mnd, så vet ikke om det kan ha hatt noen innvirkning på styreenheten ?

Tusen takk for all hjelp jeg kan få.

Bil: BMW E46 316i (1,8l) n42 motor 2003 modell

Skrevet

Jepp, har spesialverktøy fra BMW til å låse svinghjul på ØD, så låste jeg begge kammene med verktøyet på riktig sted og til slutt justerte de koppene på vanosene og låste de også av med verktøyet..

Får heller ikke noe feil på kamakselsensor, som jeg da egentlig skal få om timinga ikke er riktig..

Tok lekkasjemåling og alle ventiler ser ut til å være tette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...