Gå til innhold

Felg lakkering

Lars Erik
 Share

Anbefalte innlegg

Heihei dere!

Har en sort bmw 1 serie, og Har lyst til å lakkere felgene mine sorte. Har fått "oppskriften" av en kompis. Men vil høre hva dere ville gjort.

Har du en "oppskrift" som du syns jeg skal bruke? Tar gjerne i mot tips med fremgangsmåte og utstyr jeg trenger:)

Takk for svar! Hilsen Lars

3ki91xo3e6ht3mpqc2yx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lese om plastidip som noen legger på felgene sine her: viewtopic.php?f=9&t=240640 , jeg kan ikke si noe om prosessen utover det som står i den tråden. Du kan også lakkere/pulverlakkere dem. På en så ny bil ville jeg fått noen proffe til å gjøre det med mindre du har utstyr og peiling selv. Skal de lakkes må dem pusses ned først, og det er i følge han ene på lakkverkstedet her "den jævligste jobben som finnes" ettersom det tar lang tid med pussing i kriker og kroker, samt kn være vanskelig å få til å bli helt hundre.

Hadde det vært min bil hadde jeg hørt litt rundt på lakkverksteder evt. kjente som driver med lakkering og hørt hva de vil ha for jobben. Og dersom du velger å gjøre det selv fått litt coaching av noen som er helproffe på dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lese om plastidip som noen legger på felgene sine her: viewtopic.php?f=9&t=240640 , jeg kan ikke si noe om prosessen utover det som står i den tråden. Du kan også lakkere/pulverlakkere dem. På en så ny bil ville jeg fått noen proffe til å gjøre det med mindre du har utstyr og peiling selv. Skal de lakkes må dem pusses ned først, og det er i følge han ene på lakkverkstedet her "den jævligste jobben som finnes" ettersom det tar lang tid med pussing i kriker og kroker, samt kn være vanskelig å få til å bli helt hundre.

Hadde det vært min bil hadde jeg hørt litt rundt på lakkverksteder evt. kjente som driver med lakkering og hørt hva de vil ha for jobben. Og dersom du velger å gjøre det selv fått litt coaching av noen som er helproffe på dette ;)

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasti Dip! :) Bare å avfette felgene, evt maskere kanten på felgen hvis den ikke skal farges, og sprøyte i vei. Regn 2stk bokser pr. felg. Dekk og andre ting trenger du ikke maskere, altså trenger du heller ikke å ha hjulene av bilen for å gjøre dette (selvom dette kanskje er sommerfelger som ikke sitter på nå uansett, hehe).

De har "klarlakk" (clearcoat) hvis du vil ha det blankt, og du kan også kjøpe en boks til hver felg med metalizer hvis du vil ha litt metallic effekt. Eller kjøpe poser med metalizer/perlemor-støv fra ebay og blande det inn i clearcoaten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...