Recon Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Aldri vært noe fan av spacere.. mener at om felgene ikke passer på bilen, så er det en grunn for det.. Og ved å sette på spacere vil du også få unødvendig slitasje på hjullager, som er noe dritt å skifte - iverfall på drivhjulene på e46.. Men dette er jo opp til hver enkelt hva man vil gjøre
Mattae Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Aldri vært noe fan av spacere.. mener at om felgene ikke passer på bilen, så er det en grunn for det.. Og ved å sette på spacere vil du også få unødvendig slitasje på hjullager, som er noe dritt å skifte - iverfall på drivhjulene på e46..Men dette er jo opp til hver enkelt hva man vil gjøre skal man ha felger som etter min mening passer biler slik dem skal, må man enten space eller bestille felger på mål, som koster fleeesk. ellers så er det bare flaks om man finner noen som passer helt. uansett bullshit at spacere ødelegger drivverk noe mer enn originalt. om man spacer til originalt innpress. er jo det samme om godset henger fast i felgen eller ikke..
Recon Skrevet Januar 30, 2013 Skrevet Januar 30, 2013 Aldri vært noe fan av spacere.. mener at om felgene ikke passer på bilen, så er det en grunn for det.. Og ved å sette på spacere vil du også få unødvendig slitasje på hjullager, som er noe dritt å skifte - iverfall på drivhjulene på e46..Men dette er jo opp til hver enkelt hva man vil gjøre skal man ha felger som etter min mening passer biler slik dem skal, må man enten space eller bestille felger på mål, som koster fleeesk. ellers så er det bare flaks om man finner noen som passer helt. uansett bullshit at spacere ødelegger drivverk noe mer enn originalt. om man spacer til originalt innpress. er jo det samme om godset henger fast i felgen eller ikke.. Med tanke på jeg har hadde en lang diskusjon om dekk, felg, spacere osv med min faglærer som har over 30 års erfaring fra merkeverksted, teknisk leder og jobbet mange år innenfor hjulutrustningsfaget og han har erfaringsmessig sett at slikt vil få større slitasje enn ved bruk av felger hvor man slipper å presse på for mye dilldall.. Men derfor jeg sier at det er smak og behag..
yngve_bmw Skrevet Januar 30, 2013 Skrevet Januar 30, 2013 Jeg må si meg enig med Mattae, om godset sitter fast i felgen eller ei er urelevant. Det som derimot kan gi utslag er dersom man øker sporvidden utover originalt innpress, da vil kraftarmen fra dekket inn på nav, hjullager osv. bli lengre og det vil bli noe mer slitasje. Hvor merkbart dette er vet jeg ikke, men resultatet vil bli det samme både med spacere og felger som bredder mer enn originalt
Sektnan Skrevet Januar 30, 2013 Forfatter Skrevet Januar 30, 2013 Dekka mine er ganske breie. Er lavprofil felg på 18" med dekkdim 225/40 så er som vannski på vått føre (omtrent). Tusen takk for gode svar alle sammen, settes utrolig pris på! Skal sjekke de stedene dere linka og anbefalte, men må være litt prisbevisst iom at jeg ikke har uendelig med pesètas
Sektnan Skrevet Januar 30, 2013 Forfatter Skrevet Januar 30, 2013 Fant disse: http://www.jjcraceandrally.com/race/whe ... 34-e60-e61 Kan det fungere eller er jeg helt på jorde?
yngve_bmw Skrevet Januar 30, 2013 Skrevet Januar 30, 2013 Fant disse: http://www.jjcraceandrally.com/race/whe ... 34-e60-e61 Kan det fungere eller er jeg helt på jorde? Så bra ut de, jeg har samme bare i 15mm og kan ikke klage
Mattae Skrevet Januar 30, 2013 Skrevet Januar 30, 2013 Dekka mine er ganske breie. Er lavprofil felg på 18" med dekkdim 225/40 så er som vannski på vått føre (omtrent).Tusen takk for gode svar alle sammen, settes utrolig pris på! Skal sjekke de stedene dere linka og anbefalte, men må være litt prisbevisst iom at jeg ikke har uendelig med pesètas er vell dårlige eller slitte dekk om dem vannplaner da har 225/45 på vinter mine. skal MYE til får at dem vannplaner. continental 205/55R16 jeg hadde før vannplante veldig lett. men hadde gått for spacer der, ikke funnet noe så billig rundt forbi jeg værtfall. ebay er bare 200 000 treff. prøvd å tråle gjennom der og, men fleste har utrolig dyr frakt.
Sektnan Skrevet Januar 31, 2013 Forfatter Skrevet Januar 31, 2013 Hehe, eller rettere sagt, de gamle dekka, har fått nye men hadde de bare i en mnd før jeg måtte ta de av for solgte bila... Hehe, den er god vettu, da leter jeg som faen ) takk så my.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå